י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"כך נראית מנהיגות אחראית"

בדרך להצלת אל על: הסכם התייעלות לסקטור הטייסים

לאחר הסכמי הבראה שנחתמו עם יתר הוועדים בחברת אל על, חתם הערב יו"ר ההסתדרות על הסכם שיבטיח התייעלות גם בסקטור הטייסים • הסכם זה, שמשלים את המתווה להצלת החברה, כולל צעדים שיאפשרו לאל על להתייעל בהיקף של 105 מיליון דולר בשנה 

בדרך להצלת אל על: הסכם התייעלות לסקטור הטייסים
Tomer Neuberg/Flash90

לאחר מו"מ ממושך בהובלתם של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, נחתם הערב (רביעי) הסכם ההתייעלות שנוגע לסקטור הטייסים בחברת אל על. ההסכם כולל שורת צעדים שיאפשרו לאל על להתייעל בהיקף של 105 מיליון דולר בשנה.

ההסכם משלים את רצף ההסכמים שנחתמו בשבועות האחרונים עם יתר הוועדים בחברה, בהם דיילים, תחזוקה ומינהלי, ומניח את התשתית לאישור מתווה הסיוע להצלת החברה, באמצעות הלוואה בערבות המדינה והנפקת מניות לציבור. תוקף הסכם זה, בדומה להסכמים בסקטורים האחרים, יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר הערב לאחר החתימה כי "אל על היא נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל ומאז פרוץ המשבר, קיבלתי החלטה שאני כיו"ר ההסתדרות אעשה הכול למען הצלת החברה ולמען אלפי עובדיה. הבטחתי ועמדתי מאחורי הבטחתי. גם בשעה זו, אני קורא לסקטור הטייסים שלא נכח במעמד חתימת ההסכם, לגלות אחריות ולהירתם למשימת ההצלה של אל על. לאחר דרך ארוכה ואינטנסיבית, הגענו לנקודת הכרעה במו"מ – להציל את החברה או לתת לה למות. אני גאה בהחלטה שלי ורוצה לחזק את כל השותפים באל על שנרתמו כדי להציל את הבית ולתת לאל על את הסיכוי האחרון לשרוד ולחזור לצמוח. תודה והערכה רבה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ולצוותו המסור שעשו לילות כימים בחודשים האחרונים כדי לגשר על הפערים בין הצדדים ולגבש הסכמים שמאפשרים להציל את החברה ולשמור על פרנסתם של אלפי עובדים בענף התעופה הישראלי".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, שהיה שותף מוביל לגיבוש ההסכמים, הודה ליו"ר ההסתדרות ומסר: "כך נראית מנהיגות אחראית. ההסתדרות והעובדים עמדו בפני החלטה היסטורית – להניח לחברת אל על להימחק או לעשות כל שניתן כדי לאפשר לה לעמוד מחדש על רגליה. אין דרך אחרת לתאר את מה שקרה הערב: ההסכם שחתמנו הציל את מקור פרנסתם של אלפי עובדים. אני מודה לכל השותפות והשותפים שנרתמו למשימה, ולא ישנו לילות ארוכים כדי שנצליח להביא את זה לקו הגמר. תודה מיוחדת ליו"ר ההסתדרות על הובלת הדרך ותודה להנהלת החברה ולעובדים שהוכיחו שוב את עוצמתו ואיכותו של ההון האנושי באל על ברגעים הכי קשים".

לצד בר-דוד ואדרי הליך המו"מ לגיבוש ההסכם לווה מצד ההסתדרות על ידי מנהל חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה עו"ד רועי בליטנטל, ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר, עורכות הדין מירי מלכי וקרן קלפר מהלשכה המשפטית. הנהלת אל על יוצגה במו"מ על ידי סמנכ"לית משאבי אנוש יהודית גריסרו, סמנכ"ל מבצעים ליהוא הכהן, ראש אגף משאבי אנוש לימור בוזגלו, מנהלת יחסי עבודה בחברה עו"ד יעל רובינשטיין, ועורכי הדין אוהד גלעדי ורוני איטח-גנט ממשרד עורכי הדין נ.פיינברג.

חברת אל על טייסים אל על ועד הטייסים הסתדרות העובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד