ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
296 חולים בעיר

לאור התחלואה בשיכון: בחסידות מחדדים הוראות

בחסידות סערט ויז'ניץ שנכנסה לסגר עצמאי החל מיום שישי, מקבלים הערב חידודי הוראות מאת האדמו"ר שמורה לחסידים חד משמעית: "כל אדם שלא מרגיש טוב ויש לו את אחד התסמינים המובהקים, חייב להיכנס לבידוד מיידית" | בעירייה דנו היום במצב התחלואה בשיכון

לאור התחלואה בשיכון: בחסידות מחדדים הוראות
הרבי מסערט ויז'ניץ בקבלת קהל צילום: מערכת 'קול ברמה'

לאור המשך התחלואה בשיכון רמת ויז'ניץ בחיפה, האדמו"ר מסערט ויז'ניץ מחדד את ההנחיות לחסידים, זאת לאחר שביום שישי האחרון פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים', את דבר הקמת הוועדה המיוחדת על ידי האדמו"ר המונה חמישה מעסקני הקהילה הבולטים שיהיו אחראים על המאבק בנגיף המשתולל בשיכון.

בהודעה ששוגרה הערב לכלל החסידים בשמו של האדמו"ר, חודדו ההוראות הבאות:

1. כל אדם שלא מרגיש טוב ויש לו את אחד התסמינים המובהקים כגון: חום, שיעול, כאבי ראש, כאבי שרירים, איבוד חוש הטעם / הריח, חייב להיכנס לבידוד מיידית, ולפנות מיד לרופא המשפחה להמשך דרך הטיפול לקבלת בדיקה, ניתן להיעזר ע"י נציג הועדה לגבי הבירור הרפואי בנושא הבדיקה ובכלל.

בהתייעצות עם הרופא חשוב לפרט את התמונה הכללית, עם מי נפגש לאחרונה, לפרט מי נמצא בבית בבידוד ואם יש לו תסמינים וכו'.

2. בכל מיחוש קל שיש לאדם, יש להישאר בבית ולהתייעץ עם רופא המשפחה או עם אחד מנציגי הוועדה.

3. אלו שהיו להם תסמינים ולא הלכו עד היום לבדיקה, חייבים לקבל אישור מרופא המשפחה בטרם ייצאו מהבית, שח"ו לא ידביקו ולא יזיקו לאחרים.

4.לכל עצה והארה ניתן לפנות לחברי הועד.

בכדי לקבל שיתוף פעולה מלא מחדדים אנשי הוועדה בפני החסידים כי "חשוב לציין ולהדגיש, כי חברי הוועד עומדים לגבי כל הנושאים הרלוונטים בהתייעצות רצופה עם אנשי מקצוע מומחים בתחום הרפואה, הקהילה, והבריאות, במטרה לדאוג לבריאותם של ציבור אנ"ש".

לצד זאת, מאז יום שישי בהוראת האדמו"ר כלל בתי הכנסת ומוסדות החינוך סגורים לחלוטין במטרה למנוע את המשך ההתפשטות בקהילה המתגוררת בצפיפות. פעולות אלו מנעו סגר מטעם הממשלה על השיכון.

בתוך כך, מוקדם יותר היום לבקשת ראש העיר, עינת קליש רותם, לישיבת הערכת המצב היומית בעירייה בנושא ההתמודדות מול נגיף הקורונה, צורפו מפקד משטרת חיפה, נצ"מ אמיר גולדשטיין, ומפקד נפת חיפה בפיקוד העורף, אל"מ רלי מרגלית.

ראש אגף הביטחון והחירום בעירייה, יאיר זילברמן, סקר את המצב נכון להיום בהתבסס על נתוני התחלואה הרשמיים. ומהם עולה כי בחיפה ישנם כיום 296 חולים, 4 מהם מאושפזים בבית החולים, 53 מאושפזים במלוניות.

במהלך הערכת המצב דנו הנוכחים בעלייה בתחלואה שנרשמת בעיקר ברמת ויז'ניץ, זאת לאור הרחבת הבדיקות שם בצורה מאסיבית.

בישיבה דנו המשתתפים בתמונת המצב, העלו את הצורך להגביר את ההסברה בציבור והגברת האכיפה בנושאי עטיית מסכות בשטחים ציבוריים ועמידה בתקן התו הסגול.

חסידות סערט ויזניץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד