י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"רכבי פאר הגיחו במהירות"

לייבל'ה: העיתונאים שנקלעו לסכסוך חמולות ביפו

לייבל'ה חשש לצאת את מפתן ביתו לאחר שהעיתונאי הדגול עקיבא וייס ספג אלימות קשה משוטרים עת סיקר את מחאת החרדים בבירה. בזמן שהותו בבית, לייבל'ה כבר דאג למניין המרפסות הבא • והשבוע: מי הוא העסקן שניסה להכניס ידיעה בבטאון התנועה ולא צלח, העיתונאים החרדים שנקלעו לקרב בין החמולות ג'ואריש ואזגברה - בלב ליבה של יפו, וגם, כל מה שקרה השבוע בכנסת ישראל • כנסו כנסו

לייבל'ה: העיתונאים שנקלעו לסכסוך חמולות ביפו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מסכם שבוע שבמהלכו הסתגר בביתו וזאת משום החשש שבגלל שהוא עיתונאי אם רק יעז להוציא את האף מהבית הוא יוכה על ידי קלגסי המשטרה, כפי שעשו השבוע בביתר לידידנו הדגול ר' עקיבא וייס, שמאז תקופת אבי שיף לא חטף כאלו מכות משוטרים.

בשל השהייה בבניין, הלך לייבל'ה לכל שכניו כדי לסגור עמם את חלוקת התפקידים למנין שיתקיים בחניה לקראת ראש השנה תשפ"א, לייבל'ה חזר הביתה מרוצה שבידו שלל רב; גם 'מקריא' וגם חזן ביום הראשון, עם אפשרות לרוטציה של מוסף ביום השני. לייבל'ה כנראה שלא יוותר על מלכויות זיכרונות ושופרות, אבל ככל הנראה השנה זה מה שלייבל'ה יעשה.

לאחר שכאמור וידא את העניין, לייבל'ה התגייס להכין תשע מסכות כנגד תשעת הימים, וכפי שמכנים אותם בשפת היידיש - "ניין טעג". לייבל'ה כידוע לובש את אותה מסכה ומכבס אותה כפי הרישום פטנטים שראה בעיתון 'המודיע' אך בגלל ההלכה, לייבל'ה כבר הכין תשע מסכות ודרך עליהן חזק מאוד בכדי להקפיד על ההלכה. 

השמחה הגדולה וההיסטרית עמה לייבל'ה פרץ ברביעי בערב, הייתה עם היוודע דבר ה - 3000 שקל שנתניהו נותן לכל משפחה ובפרט למשפחה כמו של לייבל'ה - ארבעה ילדים כן ירבו. לייבל'ה ששמע בטרנזיסטור ובקווי הנייעס את הבשורה, מיהר לצעוק להינדל'ה "יש יש נוכל לנסוע ללילה וחצי לצימר בצפון". הינדל'ה ציננה את ההתלהבות ואמרה כי זה לא בא כלל בחשבון. "קודם כל אתה צריך לשלם את הדו"ח המשטרתי ואוי ואבוי אם לא תבטל אותו". לייבל'ה הוריד את הראש ורץ לבטל.

מפה לשם לייבל'ה דיבר עם אחד המשגיחים בישיבות ושמע ממנו כי רעייתו נדבקה בקורונה. לייבל'ה שאל "עשיתם בדיקה?" המשגיח השיב כי במוצאי שבת רעייתו הריחה את הבשמים וטענה שהיא לא מריחה אותם עד הסוף, כאן הבנו שיש לה קורונה.  

לייבלה עדיין מתנשף ומבוהל משבוע שעבר ומנסה להסדיר את נשימתו. על פרטי האירוע חל אומנם צו איסור פרסום חמור, אבל החובה האזרחית של לייבל'ה לקוראיו עולה על כולנה. לייבל'ה החליט לספר את הכל.

תחילה לייבל'ה חושף השבוע התכתבות פנימית בתוככי הציבור הליטאי. עסקן ב'דגל התורה' בירושלים שלאחרונה מנסה להיכנס לתחום התקשורת ומעוניין לרכוש מוקדי נייעס ואתר חדשות, ניסה את מזלו להכניס ידיעה בבטאון התנועה - ניסיון שלא צלח. בתגובה, הוא שלח מייל וכיתב בשורת הנמענים כמה מחברי הכנסת ואת אחד מנכדי גדולי ישראל, אך גם זה לא צלח. לייבל'ה לא יחשוף את צילומי המסך מפאת צנעת הפרט, אך דבר אחד ברור, מסתבר שהרב ברוך סולובייצ'יק הוא הסמכות העליונה בירושלים וביתד נאמן.  

קבוצת עיתונאים, מבכירי הכותבים במגזר, המתכנסת מדי ליל שישי לחגוג את סוף האנושות בגלל הקורונה, קבעה שבוע שעבר את מקום מושבה ביפו העתיקה. החברים, שאחד מהם לפחות הפסיק לעשן בקול תרועה רמה לפני כשנתיים, ביקשו לשבת במקום עם נרגילות.

אחרי שעישנו ומילאו ריאותיהם בטבק בטעם תפוח, החלו לגולל את הנייעס השבועי שכלל את הפרטים החדשים מהשלום בסאטמר, את הניואנסים של המחלוקת באגודה והוועדה לפניות ציבור ואת החידושים שעלו על שולחנו של ח"כ יצחק פינדרוס בשיעורו הקבוע בכנסת.

פתאום משום מקום החלו להישמע צעקות אימים. החברים קמו בבהלה תוך שהם מושכים אחריהם את השולחן ועמו כוסות מיץ התפוזים הסחוט שנפלו ארצה בקול תרועה רמה. על הכביש התגודדו קבוצת בריונים בני מיעוטים, ואילולא אחד העיתונאים היה מקורב מאוד לחוגי השמאל הקיצוני, היינו מכנים אותם בשם המפורש - ערבים.

התגרה הפכה אלימה מאוד. רכבי פאר מהשורה הראשונה הגיחו במהירות אל הרחוב השקט וההמולה המאיימת נסקה לשמיים. העיתונאים המובהלים ביררו אצל בעל המקום וקיבלו תשובות שגרמו להם לחשוש על חייהם ממש.

מתברר שהם היו עדים לריב חמולות בין שתי כנופיות ידועות מרמלה לוד: ג'ואריש ואזגברה. הפרטים המלאים חסויים, רק ניתן לספר ששניים מתוך חברי קבוצת העיתונאים שמו נפשם בכפם והחליטו להציל בגופם את כל הקבוצה. הם ניגשו לראש כנופיית אזגברה, טיפוס שמתנשא לגובה שני מטר, והחלו לפייס אותו ולהרגיע את רוחו. בעוד החברים האחרים מביטים באימה מרחוק, הצליחו השניים להשיב את נפשו של הגברתן והביאו לסיומה של הסאגה המחרידה ולסולחה בין הצדדים.

שמותיהם של משכיני השלום המדופלמים אסורים לפרסום. רק נוכל לומר שאחד ממשכיני השלום, שאמור להתחתן בחודשים הקרובים, בטח ייקח מכאן מוסר השכל לשלום בית. השני, יביא איתו אל הכנסת את תורת השלום.

וכהמשך לכך, בליל שישי האחרונה נתקעו שני עיתונאים מתוך הקבוצה עם הרכב החדש באמצע כביש 4. השעה הייתה מאוחרת בלילה והרכב פשוט לא נסע. בלית ברירה הזמינו גרר, ואת הסלטים שקנו ב'שאבעס' שלחו במונית הביתה שלא יתקלקלו חלילה. עד עכשיו הם תוהים האם אחד הצדדים הניצים בריב החמולות אחראי להשבתת הרכב. את המשך הפרטים מגולל אחד הנתקעים בכשרון בטורו הקבוע באחד השבועונים.

ומכאן ליתר החדשות בהרחבה: לייבל'ה הגיעה בצהרי שישי  למסעדת דייטש הירושלמית שם ראה את הסטנדאפיסט נאור ציון מתענג על מאכלי השבת עם דייטש החייכן הנצחי. 

ואחרי כניסת כל חברי סיעת ש"ס לבידוד בעקבות הידבקות יו"ר הסיעה צביקה כהן. היחידי מעובדי הסיעה שלא נכנס לבידוד. הוא יעקב קדושים העוזר של המשנה חיים כהן שכל ש"ס ירושלים נפלה על כתפיו. 

ומה קורה בכנסת ישראל, לייבל'ה ראה את סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא, עובר במזנון והתבקש לא לצלם משליחו של לייבל'ה. 

אפרופו מתנגדים לצילום, לייבל'ה ראה את יועץ הסתרים של אורי מקלב, עורך הדין יהודה גוטמן, עושה את דרכו לכנסת כשהוא מסתיר את פניו. 

לייבל'ה ראה גם שכמות הנציגים של גור במשכן פתחו 'שטיבל' בכנסת עם שמירת כל ההנחיות המחמירות. 

'מתנדב 'איחוד הצלה' יעקב מורגנבסר, נצפה השבוע סורק את הכנסת לאתר את המקרה של דום הלב שלבסוף לא נמצא בכל הבניין. 

את איש הברכות ומכוני הכושר חיים לוינסון, ראה לייבל'ה עושה כושר בכנסת לאחר שההליכון אצל אתאלי בבית לא עבד כמו שצריך. בתיעוד הוא נראה לוקח את הלוביסט ארי גלהר לסיבוב קצר.

ואפרופו מכוני הכושר, הצלם שלומי כהן הגיע לכנסת לעשות תמונות קלוז-אפ לברוכי, לאחר שהתמונות שצילמו אותו בדוברות לא מצאו חן בעיניו. על הדרך ניצל כהן החתן שעוד לא קבע תאריך לחתונה לשגע את ברוכי שיפתח לו את מכוני הכושר. בין לבין נתן כהן טיפים לחשבון הפייסבוק של ברוכי, הח"כ הליטאי הראשון והתלמיד של הרב שטיינמן ורבי יעקב אדלשטיין זצ"ל שמחזיק בחשבון ברשת של צוקרברג.

ומי שהכושר נראה מהם והלאה הם הצמד שימען ליברטי וחיים פרידלנדר, שניגבו להנאתם חומוס בלשכתו של פינדרוס תוך שמירת מרחק. 

את כוכבי הרשת אריאל אלחרר, יאיר לוי, ובני רוזנטל שהפכו את סדר היום במגזר לטובת החרדים שנרדפים, ראה לייבל'ה בכנסת כשהם מנסים לגייס את החתן אלי ביתאן לשורותיהם. ביתאן טרם השיב בחיוב.  

ומי שמוכר את רכבו הוא זמר הרגש מוטי ויזל, ללייבל'ה נודע כי לאחר שלוש שנים החליט ויזל למכור את רכבו שנראה במצב מצוין, ושווה יותר כי הוא מלא שמחה ורגש. לפרטים על הרכב אפשר לפנות למעריץ שלו שלומי טורנהיים, מלך הסטטוסים של המגזר. 

לייבל'ה ראה תמונה לא שגרתית במסע הלוויה בירושלים; יואל שוורץ, החרדי של 'ימינה', הגיע להספיד את סבתו הישישה ע"ה שהלכה לעולמה, אממה, כך נראה בתמונה, שוורץ הגיע היישר מבית החולים שם משמש כאח רפואי. הוא הגיע עם השמונה בגדים של בית החולים והספיד ביידיש לטובת המשפחה שצפתה בשידור היישר לקנדה. 

והשבוע שמחה גדולה סעודת הודיה נערכה לשוקי כץ, בעלי 'קונדיטרית כץ' המיתולוגית, שניצל בנס מהתחשמלות קשה והיה מורדם ומונשם. המסיבה נערכה בביתו של איש העסקים יוסי גרמן והשתתפו מנחם שפירא סגן ראש עיריית בני ברק, הרל"ש אליהו ארנד וידידו הקרוב יעקב בן שלמה שדאג שכולם יתפללו עבורו. 

לייבל'ה הגיע להודות על הנס של כץ גם בציון הצדיק משטפנשט שכן הקונדיטוריה היא סמוכה למרכז החסידות בבני ברק, בציון בגבעתיים ראה לייבל'ה את אפרים רוזנשטיין, הבולדוזר של לאומית, מעתיר בתפילה ובתחנונים ושומר על כל ההנחיות כפי הוראות קופת חולים לאומית. 

ההויז בוחר לבית ויז'ניץ, יוסף שמעון שכטר, שמכין את המזוודות לנופש בחיספין, הגיע להעתיר בתפילה בציון הצדיק משטפנשט והפעיל קשרים עם רב החסידות הרב סלומון שעל הדך הביא גם את אדוארדו אלשטיין שידליק נר לכבוד עסקיו. 

ואפרופו שמירה על ההנחיות, השבוע במרכז הרפואי הדסה-עין כרם, ראה לייבל'ה את השר אדלשטיין מקשיב בנחת וחביבות יתירה לשני היועצים הרפואיים מביקור חולים יד אברהם ר' שמעון ובנו חזקי שלא מפסיקים לעבוד קשה גם בקורונה תוך מסירות נפש של ממש. 

לייבל'ה גם ראה סגירת מעגל באמצע בדיקה, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי נבדק ע"י יענקי הניג, מתנדב חרדי במסגרת השירות, שמנהל את מתחם היבדק וסע של מד"א או כמו שאומרים באחת החצרות 'הידבק וסע'.

ואי אפשר בלי ההפגנה בירושלים, לייבל'ה הגיע להפגנה וראה את העיתונאי ארי קלמן שלנו יורד לשטח מתחת לבית ונכנס מתחת לאלנוקה של השוטרים. כמזכרת מההפגנות של שמגר יש תמונה עם קלמן והנהג המסור של ח"כ אייכלר נתן קוט מצעירי חסידי בעלזא הנמרצים. 

ומי שחרך את אולפני הטלויזיה הוא יוסל'ה ברגמן מזירה פוליטית שהביא הופעה רצינית שאפילו אילה חסון התרגשה. בדרך הוא פגש את גיא לרר ואף הבטיח לתרום 750 שקל.  

ומה קורה ברחבי תבל? מתברר כי מי שרוצה להגיע לציון של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר בהונגריה יכול לבוא, לייבל'ה מביא קליפ של הסופר המוכשר דוד דמן מאנטוורפן (בעל כפולת העמודים בסוף מגזין משפחה) כשהוא נושא תפילה חרישית. 

מי שעוד הגיע למקום הוא הנגיד הצעיר אברומי זופניק שפספס טיסה לניו יורק, הגיע ללונדון וגם לקרעסטיר בדרך לא דרך עד שחזר הביתה לברוקלין. 

השבוע בבורו פארק ראה לייבל'ה את איש העסקים יעקב ביבלה, מטייל להנאתו ברחבי  השכונה בבורו פארק שכבר התרפאה מהקורונה. 

ומי שמתזז בין האדמו"רים והחצרות, הוא הצלם אברומי ברגר שנסע לקאטנרי לבדוק את שלומו של הרבי מטשערנוביץ, לייבל'ה מחכה לתמונות על שפת הנהר. 

ומי שעשו תחרות צילום בקאטרי הם הצלמים ארי ק, וד.ה כרם, שניסו לצלם אחד את השני ולערוך את התמונות בתוכנה שמותחת קהל של אדמו"רים. 

ולפינת המזל טובים השבועית: 

מזל טוב לשר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי לרגל הולדת הנכד בשעה טובה, בן לחתנו פרץ.

ברכת מזל טוב למנכ"ל רדיו 'קול חי', אבי רוזן, לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה.

מזל טוב ליענקי מייזליש, לאירוסי ביתו בשעה טובה.

מזל טוב לברוך הימל, מנכ"ל ארגון "רפואה וחיים" לרגל שמחת הולדת הנכדה, לבנו הצעיר משה.

‏ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר ויו"ר סייעת אגודת ישראל באשדוד יחיאל וינגרטן, לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה בת לבנו אברהם מרדכי.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן אברמי מושקוביץ מחצר חסידות אלכסנדר ארה"ב, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו הילד הפלא.

מזל טוב למתנדב הצלה חיליק אסתרזון לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שמואל חיים.

ולסיום, מזל טוב לחיים מאיר וועג, מעסקני חסידות ויז'ניץ, לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית גיא לרר יפו יתד נאמן הרב ברוך סולובייצ'יק עקיבא ווייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד