י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'סיטרין' - כשר למהדרין בלב תל-אביב

באמצע תל-אביב, בלב ליבו של אזור המלונות, ממוקמת מסעדת 'סיטרין', מסעדה חלבית יוקרתית - במחיר שאפשר לעמוד בו. "מה שטוב בתפריט חלבי הוא שגם אם אין לך אמצעים, אתה יכול ליהנות ממסעדה טובה"

'סיטרין' - כשר למהדרין בלב תל-אביב

לב ליבו של רחוב הירקון, מלון פרימה התל-אביבי. התפאורה משדרת יוקרה.

אבל כאשר נכנסנו פנימה, אל מסעדת סיטרין שבקומה התחתית של בית המלון, הופתענו. ריבוי החרדים הממלאים את השולחנות לצד האווירה המשדרת פשטות יהודית, בלטה על רקע נופי חוף הים שנשקפו מבעד לחלונות.

"ארוחה באנרגיה טובה", נכתב על התפריט. אבל לא הייתה זו רק הארוחה שהשרתה אנרגיה טובה, היה זה בהחלט גם האוויר והאווירה.

"סיטרין" על שום מה?

שי, מנהל המקום, טוען שמקור השם הוא באחת מאבני הכהן הגדול. הבחירה בשם הזה נבעה מהרצון לשדר שפע. ואם תרצו, ארוחה באנרגיה טובה.

פעם היה יהודה פוגאטש, שף הבית של המסעדה, בעל הבית של מסעדת 'אפרופו' המוכרת לכולם. כן, זו שברחוב חבקוק. לימים החליטו בעלי הבית של המלון הממוקם שם כי לא ממש מתאים להם לארח בקרבם את המסעדה, ונעלו אותה על מסגר ובריח. "עכשיו אנחנו כאן", אומר לי שי, ומנסה לעשות הכול כדי לעורר נוסטלגיה בקרב מי שהזיכרונות מרחוב חבקוק האפרופי עושים לו תיאבון.

למען האמת, עד לפני שנפתח 'סיטרין' התנהלה כאן מסעדה בשרית בשם 'פריים גריל'. שי, בעליה של חברת קייטרינג ידועת-שם מהרצליה פיתוח, החליט שהרבה יותר טוב ללכת על חלבי. "יש הרבה פחות בעיות של כשרות, והמחיר בהתאם. מסעדה חלבית מתאימה יותר למגזר החרדי", הוא מסביר.

המוצרים רק בד"צ ולנדא, משגיח מטעם רבנות מהדרין תל-אביב נוכח בכל שעות היום במקום, והחרדים מגיעים גם מגיעים. מ-6 בבוקר ועד ל-11 בלילה, לאורחי המלון וגם לאורחים מבחוץ.

טעמנו מן המרק המעולה, המשכנו בדג סלמון שהוגש בליווי תפוחי אדמה ושאר ירקות מעוצבים להפליא. בין לבין אכלנו מסלטי הבית אליהם נלווי מיני מאפים מעוררי תיאבון וקינחנו בעוגת גבינה.

"ארוחה עסקית עולה אצלנו 79 שקלים בלבד", מספר שי. מנת פתיחה, מנת ביניים, מנה עיקרית וגם קינוח. בערב תקבלו ארוחה דומה במחיר הנע סביב ה-100-150 שקלים לאדם, לא יקר במיוחד, אך עדיף בהחלט לתפוס את שעות העסקית.

"מה שטוב בתפריט חלבי הוא שגם אם אין לך אמצעים, אבל אתה רוצה ליהנות ממסעדה טובה, אתה יכול לבחור במנות פחות יקרות כמו לזניה, פיצה, מרק, סלטים ובהחלט להרכיב לך מנה הרבה יותר זולה".

באמצע תל-אביב, על מרכז החוף, בלב ליבו של אזור המלונות, ובכל זאת – במחיר שאפשר לעמוד בו.

מסעדת סיטרין:
כשר למהדרין
כתובת: הירקון 105 תל אביב (מלון פרימה)
טלפון: 03-5444442

לקופון מבצע - קינוח חינם על כל ארוחה זוגית - לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד