י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הצעת חוק: מזמין אמבולנס או ניידת טיפול נמרץ ישלם 100 שקל בלבד

מי שנזקק לפינוי דחוף באמצעות אמבולנס של מד"א, חויב עד היום במאות שקלים. על פי הצעת חוק חדשה ישלם מזמין אמבולנס תשלום סימלי, ואת שאר הסכום ישלימו המוסד לביטוח לאומי וקופות החולים

הצעת חוק: מזמין אמבולנס או ניידת טיפול נמרץ ישלם 100 שקל בלבד

כל מי שנאלץ עד היום להזמין שירותי אמבולנס של מד"א, חויב לשלם מאות שקלים עבור השירות, ואחר כך לרדוף אחרי קופות החולים כדי לקבל החזר. הצעת חוק חדשה שהונחה היום (א) על שולחנה של ועדת השרים לענייני חקיקה, מעבירה את נטל התשלום עבור האמבולנס למוסד לביטוח לאומי ולקופות החולים. כך מדווח העיתונאי אריק בנדר מהעיתון 'מעריב'.

לדברי מגיש ההצעה ח"כ רוברט אילטוב, רוב השרים תומכים בהצעה. "במצב הקיים, חולים וקשישים רבים חוששים להזמין אמבולנס, בשל התשלום הגבוה הכרוך בכך‭,"‬ הסביר אילטוב ל'מעריב'. "במצב כיום, החזר מלא על התשלום עבור האמבולנס מקבל רק מי שפונה לחדר המיון, ובית החולים החליט שיש לאשפזו. מי שמשוחרר לאחר טיפול, מקבל רק החזר כספי חלקי. הוראה זו מביאה רבים, בעיקר מהשכבות החלשות וכן קשישים, החיים על קצבאות, לחשוב שוב ושוב אם להזמין אמבולנס, גם במצבים של סיכון חיי אדם. הצעת החוק החדשה נועדה למנוע מצב שמי שזקוק בדחיפות לאמבולנס אכן יזמין אותו ולא יסכן את חייו בגלל כמה מאות שקלים"‭.

'מעריב' מדווח כי על פי ההצעה, יחויב מי שמזמין אמבולנס לביתו - בתשלום של 100 שקל בלבד. זאת, כדי למנוע מקרים שבהם אמבולנס יוזמן שלא לצורך. את יתרת הסכום יעביר הביטוח הלאומי לקופות החולים, בניכוי האגרה ששילם מזמין האמבולנס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד