י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למרות הסיוע

חברת התעופה תפטר עשרות אלפי עובדים

חברת התעופה הגדולה - אמריקן איירליינס הודיעה בעקבות ההדבקה המתמדת ברחבי העולם מהנגיף, לכ-25,000 עובדי החברה כי הם עומדים בפני פיטורין באוקטובר הקרוב • בכך היא מצטרפת לחברות תעופה רבות ברחבי העולם שהודיעו גם הם לעובדים על פיטוריהם הקרובים

חברת התעופה תפטר עשרות אלפי עובדים
מטוס של חברת American Airlines צילום: ויקיפדיה

חברת אמריקן איירליינס הודיעה לכ-25,000 עובדים כי הם עומדים בפני פיטורין באוקטובר הקרוב בגלל חוסר ביקוש לטיסות בשל מגיפת נגיף הקורונה שפגעה קשות בענף התעופה.

בכירי החברה אמריקה אמרו אתמול (רביעי) כי מספר הפיטורים יכול להיות נמוך יותר אם מספיק עובדים יצאו לחופשה בתשלום חלקי עד שנתיים.

שני בעלי תפקידים בכירים של חברת התעופה אמרו כי הם חשבו כי הביקוש לנסיעות אוויריות "יתקדם בהתמדה" בחודש אוקטובר, וזאת כאשר צפו כי התפרצות הנגיף תיחלש.

"זה לצערי לא היה המקרה" אמרו המנכ"ל דאג פרקר והנשיא רוברט איסם במכתב לעובדים. "ועם התגברות שיעורי ההדבקות בנגיף, וכמה מדינות מחזירות הגבלות ואת הסגר, הביקוש לנסיעות אוויריות מאט שוב". אמרו בעלי החברה.

הטיסות בעולם צנחו ב -95% מתחילת מרץ עד אמצע אפריל, ואז חזרו באטיות עד שהתייצבו ביולי, אך בגלל מקרים חדשים של הדבקה, גל חדש של התפרצות, שוב יש חשש שאלפי עובדים יאבדו את מקום עבודתם.

חברות תעופה אמריקאיות קיבלו סיוע פדרלי בסכום של עד 25 מיליארד דולר כדי לסייע בכיסוי עלויות השכר בתנאי שהם לא יקצצו משרות עד אוקטובר.

אמריקן איירליינס קיבלה 5.8 מיליארד דולר במזומן והלוואות, דלתא קיבלה 5.4 מיליארד דולר ויונייטד איירליינס קיבלה 5 מיליארד דולר. הסיוע ככל הנראה רק עיכב קיצוצים גדולים בעבודה בענף התעופה. אך לא מנע אותם לגמרי.

בשבוע שעבר הודיעה חברת יונייטד איירליינס ל -36 אלף עובדים שהם יכולים לאבד את מקום עבודתם באוקטובר. חברת דלתא שלחה הודעות ליותר מ -2,000 טייסים עם מסר דומה.

חברות תעופה פיטורין קורונה משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד