י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סיקור אדיר בתקשורת הברזילאית

הרופאה פוטרה לאחר שהשוותה בין הפחד מהנגיף לשואה

רופאה ברזילאית בבית החולים היהודי "אלברט איינשטין הישראלי" באמריקה הלטינית, הושעתה לאחר שהשוותה בין הפחד מהנגיף לשואה • הרופאה שעבדה בביה"ח כ-35 שנה, התנצלה ואמרה כי היא חולקת כבוד רב לעם היהודי • ההשעיה גררה סיקור תקשורתי חזק בברזיל

הרופאה פוטרה לאחר שהשוותה בין הפחד מהנגיף לשואה
בית החולים היהודי בברזיל צילום: ויקיפדיה

רופאה ברזילאית הושעתה על ידי בית חולים יהודי באמריקה הלטינית לאחר שהשוותה את הפחד מפני מגפת הנגיף לשואה.

ניסא ימגוצ'י, אונקולוגית ואימונולוגית בבית החולים "אלברט איינשטיין ישראלי" בסאו פאולו, ביצעה את ההשוואה בראיון לטלוויזיה ב -5 ביולי. היא הושעתה על ידי בית החולים ביום שבת האחרון לאחר שעבדה שם במשך 35 שנה.

"הפחד מזיק לכל דבר", אמרה ימאגוצ'י. "ראשית, זה משתק אותך, זה מקל עליך לתמרן, כל אחד, אתה חושב שכמה חיילים נאצים יכלו לשלוט בעדר היהודי הרעב אם הם לא יעבירו אותם השפלה יומיומית?".

ההשעיה גררה סיקור תקשורתי חזק בברזיל. בית החולים אלברט איינשטיין הוא אחד המוסדות היהודיים החזקים בברזיל ונחשב בעיני רבים לבית החולים הטוב בכל אמריקה הלטינית. כך על פי אתר JTA.

"דבריו של ימגוצ'י היו "אומללים ואנלוגיה מופרכת", אמר סידני קלגנר, נשיא בית החולים, לעיתון קורייו ברסילינסה. "השואה היא רגע חשוב מאין כמוהו בשבילנו, בו נהרגו 6 מיליון יהודים, וניצולים רבים תרמו להקמת בית החולים שלנו".

הפדרציה היהודית בסאו פאולו גינתה גם את ימאגוצ'י ואמרה כי דבריה "ממזערים את זוועות הנאציזם ופוגעים בזכרם של הקורבנות, הניצולים ומשפחותיהם".

ימגוצ'י התנצלה ביום ראשון האחרון ואמרה כי הערותיה מעולם לא היו אנטישמיות, חלקה כבוד למורה היהודית המנוחה שלה, והזכירה את תמיכתה בגיור של אחותה ליהדות.

ימאגוצ'י הייתה מגן נלהב של התרופה הידרוקסיכלורוקין השנויה במחלוקת כטיפול בנגיף, אולם קלאגנר הכחיש שזה קשור להשעייתה. היא גם שאבה תמיכה מנשיא ההתאחדות הציונית בברזיל, פליקס סויבלמן, שכינה את החלטת בית החולים "האינקוויזיציה החדשה שנערכה בשם שמו של אלברט איינשטיין".

"הערותיה אינן מביישות או מזלזלות בסבלנו כיהודים בכלל! נהפוך הוא, אנו מרגישים טוב בגלל העובדה שזכר הטבח שלנו משמש כדי לעורר את מצפונו של עם שמוקע באדישות", אמר סויבלמן.

ברזיל קורונה שואה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד