י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אבוטבול זועם: זה יחזור אליהם כבומרנג

חשיפת 'בחדרי חרדים' על עתירת האופוזיציה בבית שמש נגד הבנייה בעיר, לא הפתיעה את ראש העירייה. "גם כשהמפד"ל היתה בקואליציה, היא לא חדלה מלהרוס. אנחנו נתגבר", הוא אומר • ראיון

"אנחנו ננצח". ראש עיריית בית שמש. צילום: משה הולצמן
"אנחנו ננצח". ראש עיריית בית שמש. צילום: משה הולצמן

הצעד שנקטו היום (ב) תשעת חברי האופוזיציה המתנגדת לראש עיריית בית שמש - לא הפתיע במיוחד את ראש העירייה, שכנגדו מופנית העתירה. המקלות הכבדים שנתקעו בגלגלי תנופת הדיור בעיר השמש העולה, היו צפויים מראש. זו היתה רק שאלה של זמן.

כתבה קודמת בנושא:

העתירה שתקפיא את המכרזים • חשיפה

תשעת מתנגדיו של אבוטבול, בראשותו של יו"ר המפד"ל, שלום לרנר, הגישו עתירה מנהלית ארוכה ובהולה, בה הם תובעים להקפיא לאלתר כל התקדמות לקראת הבנייה ברמת בית שמש ג' - עד אשר ישונו התנאים לשביעות רצונם.

אבוטבול היה מוכן לזה. הוא ידע מראש ששלום לרנר וחבריו יעשו הכול על מנת לחבל בתנופת הבנייה. הוא היה בטוח שפרישתו של לרנר המאוכזב מהקואליציה שבראשותה חלם לעמוד - נעשתה לצורכי הצגת אופוזיציה לוחמת ומפריעה.

לאחר פרסום דבר הגשת העתירה, נערכה במליאת העירייה ישיבת מועצה סוערת, שנמשכה שעות. לרנר עצמו, השוהה בחו"ל, לא נכח בה. אולם דבריו נשמעו ברמה, מגרונותיה חבריו לאופוזיציה האקטיבית.

מיד לאחר סיום הישיבה התוססת, ניגש אבוטבול לשוחח עם אתר 'בחדרי חרדים', בכדי להסביר את עמדתו לנוכח העתירה המנומקת שהוגשה נגדו, נגד שר השיכון ונגד מינהל מקרקעי ישראל במשותף.

"העתירה הקנטרנית הזאת, הוגשה על ידי חברי מועצה, המנסים לעכב את המשך בנייתה ותנופתה של העיר בית שמש", תוקף ראש עיריית בית שמש. "הם מנסים לעצור את ההתפתחות המואצת שחלה בעיר בשנים האחרונות. חד וחלק".

• הופתעת מהעתירה?

"לא. לצערי, זה היה צפוי. היה גם צפוי שהם יגישו את העתירה ברגע האחרון, בכדי לנסות ולהזיק ולחבל כמה שיותר, וחבל".

• אתה אומר שהעתירה הייתה צפויה. התכוננתם משפטית לדיונים בבית המשפט?

"יש לנו עורכי דין מטעם העירייה. אני מאמין שבסיעתא דשמיא נוכל להשיב להם כגמולם. בשבועות האחרונים גיבשו המשפטנים את הקו שינחה אותנו, ואין לי ספק שננצח בדיון".

• מה הטיעונים הנגדיים אותם תציגו בבית המשפט?

"אנחנו עומדים מאחורי הסיכומים המוקדמים, שדיברו על כך שהשטחים יחולקו בצורה כזו שכל אוכלוסיה תקבל שליש. אנחנו נוכיח שחור על גבי לבן, שעשינו הכל בכדי לקדם את הסיכום הזה. אם באופן טכני אי-אפשר לבצע זאת, זו לא בעיה שלנו".

• להערכתך, בית המשפט יקבל את העתירה ויוציא צו עיכוב למכרזים?

"אני בטוח שבית המשפט יבחן את הדברים בצורה עניינית. מקסימום זה יוכל יתעכב מספר שבועות, לא יותר. בכל מקרה, אנחנו נפעל בכדי לכבד את החלטת בית המשפט.

"לדעתי", אומר אבוטבול, "העתירה תחזור אליהם כבומרנג. אחרי שבית המשפט יראה את הטענות הוא יגיד שאין מקום להגדיר מראש איזה חלק תקבל כל אוכלוסיה, אלא חייבים לאפשר שוק פתוח. ובמקרה כזה כולם יודעים מי יקבל את כל הקרקעות".

• אילו פעולות עשיתם בכדי שכל מגזר יקבל שליש?

"ראשית, העברתי החלטה במועצה על כך. שנית, בסיור הקבלנים קראתי לכל המשתתפים בפניה נרגשת, שיחלקו את המגרשים בשווה בין כל המגזרים.

"בפסטיבל בית שמש המיועד לציבור הדתי-לאומי, קראתי לכל האנשים לבוא ולהתגורר בעיר. הסברתי שיש לנו שכונות חדשות שאנחנו אמורים לאכלס. אני זוכר שהכרזתי: 'אל תבואו להתארח, בואו להתגורר'. גם מגזרים אחרים, עשינו מאמץ להביא. מבחינתנו, עשינו ככל אשר לאל ידינו. זו עתירה קנטרנית".

• מאז הפילוג בעירייה, העבודה נעשתה קלה יותר?

"אנחנו קואליציה קטנה וחכמה, בעוד שפעם, הקואליציה היתה גדולה, מסורבלת ומסוכסכת. יש לנו הבנה הרבה יותר טובה בין כל המרכיבים. המפד"ל ניסתה כל הזמן לקלקל ולחבל - גם כאשר היתה חברה בקואליציה העירונית. המפד"ל שגתה בהחלטתה ללכת נגד, והיא הולכת מדחי אל דחי. מצד אחד שולחים מסרים שנחזיר אותם, ומצד שני, הם הולכים לעתירות. הם יצטרכו להחליט בסוף לאיזה כיוון הם הולכים".

את המילה האחרונה בעניין הרה-הגורל, יאמר בית המשפט. התקווה אצל שני הצדדים הניצים היא, שבית המשפט יאמר את דברו בקרוב, ללא גרירת רגליים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד