י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שאלת הסגר מטלטלת את הממשלה

שרים מתבטאים בפומבי נגד ההגבלות: "לא בפזיזות ולא בשליפה"

לקראת התכנסות הממשלה, שרים בעיקר מצד 'כחול לבן' מביעים התנגדות לכך שהסגר יחל כבר מחר ללא הכנה מוקדמת. זאת למרות שחברם לסיעה השר יזהר שי הוא היוזם. השר אסף זמיר: כי זו התנהלות לא אחראית ונטולת הגיון וכי אמון הציבור גם ככה נמוך. האם ומתי יהיה סגר?

שרים מתבטאים בפומבי נגד ההגבלות: "לא בפזיזות ולא בשליפה"
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בשעה הקרובה צפויה להתכנס ישיבת ממשלה, בכדי לדון ולאשר את ההגבלות שסוכמו בפורום קבינט הקורונה המצומצם, אלא ששרים ב'כחול לבן' מביעים התנגדות למהלך, ומתנגדים כי הסגר יחול החל ממחר.

על פי הדיווחים, ב'כחול לבן' הביעו התנגדות לסגירה מיידית של המדינה החל ממחר ודורשים לאשר את התקנות קודם בכנסת, כך שיכנסו לתוקף רק בסוף השבוע הבא.

שר התיירות אסף זמיר מ'כחול לבן' הביע התנגדות למהלך וטען כי "ההמלצות להגבלות שמביאים הערב לממשלה יסבו נזק אדיר למשק. סגירת בתי הספר של החופש הגדול והגנים היא סגר דה פקטו להורים שאמורים לצאת לעבוד".

לטענתו, "סגירת המסעדות לחלוטין, מיותרת נוכח נתוני ההדבקה הנמוכים ובעיקר בעיקר", השר זמיר מציין כי "עוד לא חלפו שבועיים מאז שהטלנו מגבלות וידענו מראש שאת תוצאותיהן נתחיל לראות רק בשבוע הבא".

למרות שאת ההצעה יזם חברו לסיעה השר יזהר שי וקיבל את אישור ראש מפלגתו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, טוען אסף זמיר כי "זו התנהלות לא אחראית ונטולת הגיון. האמון הציבורי בהחלטות הממשלה נמוך וקבלת החלטות פזיזות ודרמטיות כאלו רק תנמיך אותו עוד יותר".

"אנחנו בהתפרצות. אין בזה ספק", טען עוד זמיר, "ולא מן הנמנע שניאלץ בסוף לנקוט צעדים נוספים. אבל לא בפזיזות ולא בשליפה".

בתוך כך, שר האנרגיה יובל שטייניץ מ'הליכוד', התייחס הערב לנושאים שעל סדר היום ותחילה לסגר הצפוי בכך סוף שבוע, וככל הנראה שמערכת החינוך תושבת: "התשובה היא חד משמעית סגר, עמדתי נשמעה כבר לפני חודש ומעלה להטיל סגר של כעשרה ימים", אמר השר בראיון לרדיו 103FM והסביר את עמדתו; "כי אני חושב שחשוב מאוד להוריד את נתוני התחלואה באופן דרמטי ובאופן מידי".

השר המשיך והגדיר כי כלכלה נפגעת ונפגעת קשה, משלושה גורמים: "הדבר הראשון זה המגבלות שאנחנו שמים, אולמות אירועים, פאבים, מסעדות וחדרי כושר, זה פוגע בהמון אנשים. הפגיעה בכלכלת המדינה היא מינורית וצריך לפצות על זה, הפגיעה השנייה בחומרתה זה ההתנהגות של הציבור, מה שנשאר פתוח הקניונים החנויות, הציבור כמעט לא מגיע כי הוא חושש להידבק עם נתוני תחלואה כאלה, הפגיעה הכי מסוכנת לטווח הארוך זה המצור האווירי, זה לא עניין של תיירות, זה עניין של היי טק סטראטאפים, משקיעים. אנשי היי טק אומרים לי, שכמה חודשים אפשר לקיים את הקשר בזום, אבל מעבר לזה הפגיעה מתחילה להיות משמעותית".

מפלגת כחול לבן קורונה אסף זמיר יזהר שי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד