י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כספי המענק - למי שצריך

הישראלים מצביעים בכיס: למעלה משלושה מיליון שקלים נתרמו עד כה

רק אתמול בערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על חלוקת כספי המענק לאזרחים, וכבר נתרמו למעלה משלושה מיליון שקלים • "אם מישהו למעלה לא חושב נכון, אני לפחות אעשה את ההשתדלות שלי לתקן את המצב" • ישראל רחמנים בני רחמנים

הישראלים מצביעים בכיס: למעלה משלושה מיליון שקלים נתרמו עד כה
הנשיא ריבלין מחזיק שטרות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה הודיע אמש (רביעי) על תכניתו הכלכלי החדשה לפיה כל אזרח במדינה יקבל כסף ישירות לחשבון הבנק במטרה להניע את הכלכלה הישראלית. התכנית גרר גל תגובות, כשהבולטות שבהן הזדעקו על כך שזו חלוקה לא הוגנת שכן ישנם רבים שאינם זקוקים לכספי המענק. אולם, לא אלמן ישראל. בתוך שעות התארגנו להם מספר קמפיינים המבקשים מהישראלים לתרום את כספי המענק למי שזקוק להם. בתוך שעות נאספו למעלה משלושה מיליון שקלים, כשהקמפיין המוביל שפתחו גיא לרר מ'הצינור', אראל סג"ל ומאיר ליוש, גייס עד כה למעלה מ-2 מיליון ו-300 אלף שקלים.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר ישראל כץ קיימו אמש (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת שבה הכריזו על תוכנית מענקים חדשה שבמסגרתה כל אזרח מעל גיל 18 יקבל פיצוי כספי דרך חשבונות הלאומי. העלות המוערכת למדינה היא 6 מיליארד שקלים. התוכנית צפויה לצאת בימים הקרובים למרות ההתנגדות בקרב כל הגורמים הבכירים במשרד האוצר, למעט השר כץ עצמו".

"הערב אני מודיע על צעד משלים שהחלטנו עליו: תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל", הודיע ראש הממשלה. "אני אומר נוספת כי זה צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שהצגנו בפניכם לפני שבוע - ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל-מאי ואגב, לפי הלמ"ס, כבר פעלו והתווספו מאות אלפי ישראלים לשוק העבודה".

"וזה מה שאנחנו מוסיפים הערב", אמר נתניהו: "משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים - 2,500, משפחה עם שלושה ילדים - 3,000 שקלים. כל השאר - 750 שקל לכל אדם, כלומר כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקל לנפש. כל אחד".

לדברי נתניהו, הסיבה לחלוקת הכסף באופן זה היא "כי אנחנו צריכים להניע את הכלכלה, אנשים יושבים בבית. הם לא צורכים. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה הם צורכים, זה מעודד את הצריכה - הם הולכים לקנות, וברגע שהם הולכים לקנות, העסקים מתרחבים, הם צריכים עובדים. הכסף הזה מעודד צריכה ותעסוקה ויניע מהר יותר את גלגלי הכלכלה. אני אומר לכם, נעודד את הצריכה - קנו תוצרת הארץ".

כאמור, התכנית גררה גל של תגובות בעד ונגד. התומכים צידדו בהיבטים הכלכליים של התכנית ותרומתה להנעת הכלכלה הישראלית, והמתנגדים טענו כי זו זריקה של כסף לפח שכן ישנם רבים שאינם זקוקים לכסף ויקבלו אותו, בעוד אחרים שזקוקים יקבלו הרבה פחות מהנחוץ להם.

בשל כך, בתוך שעות קמו להם מספר קמפיינים הקוראים למי שאינו זקוק להעביר את כספי המענק למי שזקוק. 

קמפיין 'הצינור'

איש העסקים רמי לוי אמר ל-N12 כי הוא מתכנן להוסיף 1,500 ש"ח ל-1,500 ש"ח שמגיעים לו, ויתרום אותם למשפחות מעוטות יכולת. כמו כן, לוי הוסיף שגם ארבעת ילדיו יוותרו על המענקים ויתרמו אותם לנזקקים. "אני קורא לכל מי שיש לו – שיתרום. בסוף אם אלה שיש להם יתרמו לאלה שאין להם, אני חושב שהתוכנית מצוינת. כי היום לבוא ולברור למי יש ולמי אין, זה לא דבר פשוט", אמר.

גם איש העסקים רוני מאנה, אמר כי הוא מתכוון לוותר על המענק הזה. "אני אקח את הכסף ואעביר אותו לאנשים שאני תורם להם", ציין בשיחה עם N12.  "מי שצריך כסף – צריך לתת לו כסף. יש מספיק אנשים שיש להם כסף. למשל כל 120 חברי הכנסת לא צריכים כסף – בגלל שהם לא פוטרו, הם עובדים. מי שלא נפגע מהקורונה לא צריך לקבל כסף. מי שמקבל משכורת ולא נפגע מהקורונה לא צריך לקבל כסף. מי שצריך לקבל כסף זה אותם אנשים שאין להם כסף, אנשים מסכנים".

פרופסור רוטשטיין מנכ"ל ביה"ח 'הדסה' אמר כי יתרום את כספי המענק למחלקת כירורגיה ילדים אצלו בביה"ח. "היא במצב על הפנים", אמר לרדיו 103FM. גם חברי הכנסת קארין אלהרר, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן הצהירו כי יתרמו את כספי המענק

בתוך שעות נאספו למעלה משלושה מיליון שקלים, כשהקמפיין המוביל שפתחו גיא לרר מ'הצינור', אראל סג"ל ומאיר ליוש, גייס עד כה למעלה מ-2 מיליון ו-300 אלף שקלים.

גם דנה אורן-ינאי, חברת מועצת העיר הרצליה הצליחה לגייס עד כה כ-300 אלף שקלים לנזקקים, ומספר עמותות נוספות גייסו עד כה יחד למעלה מחצי מיליון שקלים. הערכה היא שהסכומים שנתרמו גבוהים במאות אחוזים, אך רבים מהאנשים תורמים לקרובי משפחה וחברים.

יוני כהן, שגייס עד כה 37,000 שקלים מחברים וקרובי משפחה עבור משפחות נזקקות, סיפר ל'בחדרי' כי "אם מישהו למעלה לא חושב נכון, אני לפחות אעשה את ההשתדלות שלי לתקן את המצב. אני לא נכנס לפרטי התכנית ויכול להיות שהיא חיובית ומועילה, אבל אם אני יכול לתת ואחרים צריכים לקבל, אני אעשה את ההשתדלות שלי בשביל שזה יקרה".

הוא אמר כי הוא לא פונה לקהל הרחב לבקשת תרומות "בשביל זה יש פרוייקטים גדולים כמו הפרויקט של 'הצינור'. אני דיברתי רק עם קצת חברים ובני משפחה, הם דיברו עם החברים שלהם וכך הגענו לסכום הזה. עדיין לא לקחתי את הכסף מהאנשים, אלא רק התחייבות שלהם ומספר טלפון. בהמשך אעביר את הפרטים שלהם לעמותה שתומכת במשפחות נזקקות והם יתרמו לה ישירות". 

"אנחנו גאים בעם ישראל שנרתם בהמוניו בסכום חסר תקדים וקוראים לציבור להמשיך ולהעביר את המענקים שיועברו למטרות הכי טובות שיש. באחריותנו", אמר ל'בחדרי חרדים' גיא לרר מ'הצינור', שכאמור, עד כה גייס יחד עם אראל סג"ל ומאיר ליוש למעלה ממיליון ו-300 אלף שקלים.
ומכאן הפנייה גם אליכם. יש לכם? תעבירו הלאה למי שזקוק. בשבילכם זה בונוס נחמד למשכורת, בשבילם זה הלחם והחלב לילדים.
מענק כספי בנימין נתניהו קורונה גיא לרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד