י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המעצמות מפנות אצבע מאשימה

האם רוסיה מנסה לחבל בניסיונות למצוא חיסון לקורונה

בריטניה, ארצות הברית וקנדה טוענות כי רוסיה מנסה להפעיל מתקפות סייבר על מעבדות ומכוני מחקר העוסקים במציאות חיסון לנגיף קורונה | ארגון סייבר רוסי בשם APT29, מואשם כמי שעומד מאחורי הפעולות

האם רוסיה מנסה לחבל בניסיונות למצוא חיסון לקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

מלחמת סייבר בין רוסיה למדינות המערב, הרוסים ניסו לתקוף מכון מחקר לתרופה של נגיף הקורונה.

בריטניה, ארצות הברית וקנדה הודיעו כי רוסיה מנסה להפעיל מתקפות סייבר על מעבדות ומכוני מחקר העוסקים במציאות חיסון לנגיף קורונה.

בריטניה שם נמצא מרכז הסייבר הלאומי, האשים ארגון סייבר רוסי בשם APT29 כי אנשי הארגון מנסים להדליף נתונים מחקריים וממצאים של פיתוח חיסון לקורונה.

משרד החוץ הבריטי פרסם כי הממלכה המאוחדת של בריטניה קוראת לסיום מתקפת הסייבר של שירותי המודיעין הרוסיים וכינה זאת "מתקפה חסרת אחריות". לטענת הבריטים הארגון אסף מידע על פיתוח חיסונים לקורונה. "אנו בטוחים ב-95% שמדובר בארגון הסייבר הרוסי APT29" נאמר.

בריטניה וארצות הברית הזהירו כבר בחודש מאי מפני תקיפות סייבר מצד ארגונים שמטרתם השגת מידע אודות פיתוח חיסונים ברחבי העולם.

לטענת משרד החוץ הבריטי בידי הממשלה ישנן ראיות שחושפות התערבות רוסית במערכת הבחירות בבריטניה בדצמבר האחרון. לטענת הבריטים, רוסיה שמה את ידיה על מסמכים ממשלתיים חסויים, כמו המסמך על הסכם הסחר שעדיין נמצא בתכנון בין ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

פוליטיקאי רוסי הכחיש את הטענות ואמר שההאשמות הללו הן "האשמות אנטי רוסיות", שמזיקות ליחסים בין המדינות.

מתקפת האקרים רוסיה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד