י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל הזינוק בתחלואה

הסקרים בדקו: כמה בעד סגר; כמה בעד המענקים ועל מי האזרחים סומכים

בצל הדיבורים על סגר חלקי או מלא שאולי יוטל על אזרחי ישראל, נערכו ביממה שני סקרים על ידי שני מכונים שונים שבדקו איך הציבור מגיב האם הוא מכיל או מתנגד | וכן מי מהם תומכים בתכנית המענקים של נתניהו וכץ | ולא רק, על מי האזרחים סומכים יותר בקרב מקבל ההחלטות

הסקרים בדקו: כמה בעד סגר; כמה בעד המענקים ועל מי האזרחים סומכים
נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר צילום: Marc Israel Sellem/POOL

רה"מ נתניהו הציג אמש (רביעי) יחד עם השר כ"ץ תכנית מענקים לכל המשפחות בישראל. צמרת האוצר מתנגדת נחרצות לתכנית.

זו לא הפעם הראשונה שבה נתניהו מוביל מהלכים כלכליים בניגוד לעמדת פקידי האוצר. כשר האוצר במשבר הגדול ב- 2003, הוביל נתניהו מהלכים דרמטיים לא תמיד בתמיכתם.

סקר 'דיירקט פולס' שאל את הציבור: על מי אתם סומכים יותר בניהול המשבר הכלכלי? מתוצאות הסקר עלה כי הציבור הישראלי חצוי בשאלת תכנית המענקים הכספיים למשפחות - אבל לא באמת יתנגד לקבל את הכסף. מצד אחד, רק 40% אומרים כי הכסף יסייע להם. כל השאר לא באמת זקוקים לו. במקביל, רוב הציבור (51%) תומך בתכנית ו- 44% מתנגד לה. 51.2% אחוז מהנשאלים תמכו בתכנית המענקים, 44.4% התנגדו לתכנית ו-4.5% אינם יודעים. 

התשובות לשאלה 'על מי הישראלים סומכים יותר בהחלטות הכלכליות' היו מפתיעות למדי. מרבית הנשאלים (44.4%) ענו כי הם סומכים על ראש הממשלה בנימין נתניהו וההנהגה, 27.8% על הפקידות המקצועית במשרד האוצר ו-25% אינם סומכים על אף אחד מהם. בחיתוכי העומק אפשר לציין - כי גם בנושא הזה, הכל תלוי פוזיציית ימין / שמאל.

מסקר נוסף שנערך על ידי מכון 'מדגם' ופורסם ב'חדשות 12' עולה כי 58% מהנסקרים תומכים בתוכנית המענקים הכספיים לאזרחים עליה הכריזו אתמול ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ, 34% מתנגדים ו-8% לא יודעים. לדעת 56% מהעונים, הגורם העיקרי העומד מאחורי תוכנית המענקים הכספיים של ראש הממשלה ושר האוצר הוא חשש לעתידם הפוליטי, 36% חושבים שזהו רצון להניע את המשק ו-8% אינם יודעים.

כמו כן, 47% מתנגדים להטלת סגר כללי נוסף, 42% תומכים ו-11% אינם יודעים. בשאלת העברת ניהול משבר הקורונה למשרד הביטחון 57% תומכים, 20% מתנגדים ו-23% אינם יודעים.

מדגם 'דיירקט פולס' נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 16 ביולי 2020 בשעות הצהריים, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 651 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2%+- בהסתברות של 95%.

מדגם 'חדשות 12' נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 506 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+. מועד איסוף הנתונים: 16 ביולי 2020.

קורונה סקר מענק כספי ישראל כץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד