י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מלול: הגרי"ש תומך בי; הגרי"ש: הצביעו סלנט

רחובות: רגע לפני הבחירות מפרסם מטה מלול 'פסק הלכה' מהגרי"ש הקובע: "חובה להצביע עבור מלול" • הגרי"ש, לעומת זאת, דווקא הוציא מכתב המורה להצביע לסלנט • מלול: "זו בעיה של 'דגל'"

הפירסומים של מטה מלול
הפירסומים של מטה מלול

הבחירות ברחובות הגיעו אל הישורת האחרונה: בעוד כ-12 שעות יפתחו הקלפיות, והמועמדים מרכזים את כל המאמצים להביא את הבוחרים לקלפיות.

אתמול חשף אתר 'בחדרי חרדים' כי מועמד הליכוד, ח"כ ש"ס לשעבר רחמים מלול, הגיע ביום שישי האחרון, בשעת בוקר מוקדמת, לקראוון בו מתפלל הגרי"ש אלישיב, והצטלם עמו כשהוא לוחץ את ידו.

אין רחמים: הגרי"ש יתמוך בסלנט

בבית הגרי"ש הבהירו בצורה ברורה כי מלול הגיע באופן עצמאי, וכי לחיצת היד שתועדה, אין בה בכדי לרמז על תמיכה של הגרי"ש במועמד הרחובותי. "הוא הגיע כמו כל אדם, וקיבל ברכה רגילה. הניסיון להציג את הביקור כמשהו רשמי, יפעל בסופו של דבר לרעת מלול, מכיוון שהגרי"ש יוציא קול קורא שיש להצביע למען עוזי סלנט, הנתמך על ידי סיעת 'דגל התורה'", אמר איש ביתו של הגרי"ש.

אלא שההבהרה של בית הגרי"ש לא הועילה. בפרסומים שיוצאים היום (ב) מטעם מטהו של מלול, נראה המועמד החרדי לוחץ את ידו של הגרי"ש אלישיב, כשמתחת לתמונה מופיעה בגדול הקריאה: "פסק הלכה - חובה להצביע עבור המועמד החרדי, המועמד הטבעי שלך - רחמים מלול".

אך אם לא די בכך, באותה תמונה מופיע גם הגראי"ל שטינמן, המצוטט כמי שאומר שיש לבחור במועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר, כשמתחת לכיתוב נכתב: "חובה להצביע עבור המועמד החרדי, המועמד הטבעי שלך - רחמים מלול".

איך זה מסתדר עם הוראתו של הגראי"ל להצביע למועמד עוזי סלנט? גם לזה נמצא פתרון.

בדף מסרים שפורסם בעיתונות המקומית ומופץ בריכוזים החרדיים ברחובות נאמר כי הגראי"ל תמך במועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר, ומאחר שהוכח שהובאו בפני ראש הישיבה סקרים שקריים, הרי שיש להצביע בעד רחמים מלול.

בראיון עם אתר 'בחדרי חרדים', אומר רחמים מלול: "גדולי ישראל הורו להצביע עבור המועמד החרדי, וזה מה שפירסמתי".

• גדולי ישראל המופיעים בפרסומים שלך, הורו להצביע עבור עוזי סלנט. איך אתה הופך את החלטתם?

"אני לקחתי את עמדתם של גדולי ישראל ממקומות אחרים, שם הורו להצביע עבור המועמד החרדי. מה שדגל התורה עושה עכשיו כשתומכים במועמד חילוני, זה בעיה שלהם. לא שלי".

• המטה שלך מפרסם את תמונת הגרי"ש כאילו הורה להצביע לך. זו לא הערמה?

"לא. הייתי אצלו. ואני לא רוצה להרחיב על מה שהיה בפגישה. מה שגדולי ישראל אמרו מספר פעמים, את זה אני מפרסם עכשיו".

• גם התמונה של הרב עובדיה יוסף המתפרסמת על-ידי המטה שלך, נראית כפוטו-מונטאז' - למה זה?

"יש לך ספק שש"ס תומכים בי? אתה יכול להרים טלפון ליו"ר הסיעה ולשאול אותו במי הם תומכים. מה זה השטויות האלה. האתר שלכם צריך להתבייש שהוא נלחם נגד מועמד חרדי, וגורם לכך שייבחר מועמד חילוני מחלל שבת".

-------

עדכון שעה 23:10

בשעה זו יוצאים נציגי 'דגל התורה' מבית הגרי"ש אלישיב, ובידיהם חתימה של הגרי"ש למען המועמד החילוני עוזי סלנט.

כפי שפרסמנו בימים האחרונים באתר 'בחדרי חרדים', הגרי"ש לא הביע את דעתו בנושא הבחירות, והשאיר את הפסק לגראי"ל שטינמן. אך משנפוצו שמועות וקריאת בשמו להצביע למען המועמד רחמים מלול, החליט הגרי"ש להזים את השמועות ולחתום בעד עוזי סלנט.

עיתון 'יתד נאמן' צפוי להכניס מחר בעמוד הראשון את קריאתם של הגרי"ש והגראי"ל לתמוך בעוזי סלנט, וזאת בכדי להזים את מבול הפעשקווילים שפוזרו ברחבי העיר רחובות, בהם נכתב כי הגרי"ש קורא לתמוך במלול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד