כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עבירה פלילית

במשרד מחדדים הוראות: "הבידוד – חלק חשוב מתהליך קטיעת ההידבקות"

במסמך מיוחד שפרסם משרד הבריאות מחודדים שוב ההנחיות למבודדים כי במידה וישנו חולה מאומת בבית, אין לאיש מבני הבית לצאת למרחב הציבורי

במשרד מחדדים הוראות: "הבידוד – חלק חשוב מתהליך קטיעת ההידבקות"
בית חולים בעידן הקורונה צילום: פלאש 90

לאחר שדווח כי ישראלים רבים שאמורים להימצא בבידוד בעקבות חשיפתם לחולה מאומת מרשים לעצמם לצאת מהבית, וזאת נוכח הקריסה של מוקד משרד הבריאות ואי מתן המענה לפניות, פרסם היום (חמישי) משרד הבריאות חוזר מיוחד במטרה לרענן את הנחיות הבידוד.

במסמך, עליו חתומה עדיין ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, הפרופ' סיגל סדצקי, מובהר כי "בידוד חולים וחשודים לתחלואה בקורונה מהווה כלי חשוב בקטיעת שרשרת ההדבקה, לפיכך יש להקפיד על הנחיות הבידוד במלואן ולהתחיל את הבידוד מוקדם ככל האפשר".

הרקע לפרסום המכתב הוא העליה במספר החולים ובעיקר במספר הנבדקים, כאשר רבים שאמורים להיכנס לבידוד ממתינים לתשובה שתגיע מהמעבדה ותגלה את התוצאה, אם חיובית ואם שלילית, והם מרשים לעצמם בינתיים לצאת למרחב הציבורי מתוך הנחה שהם אינם חיוביים לנגיף. משכך, דואג משרד הבריאות לרענן את הנהלים והוא מזכיר כי:

• מי שנבדק לקורונה בשל היותו במגע עם חולה מאומת או בשל גילוי תסמינים, נדרש להישאר בבידוד לפחות עד לקבלת תוצאות הבדיקה.

• במידה והנבדק נמצא בבידוד בעבות חשיפה לחולה מאומת, גם אם תוצאת הבדיקה הינה שלילית, יש להשלים את תקופת הבידוד במלואה כנדרש על פי ההנחיות.

• אם תוצאת הבדיקה הינה חיובית, על החולה להיכנס מיד לבידוד ולהמתין להנחיות.

במשרד מזכירים כי "בני הבית נחשבים מגע הדוק זה לזה", ולכן במקרה של קבלת תשובה חיובית עבור אחד מבני הבית (כלומר שאחד מבני המשפחה הינו חולה מאומת), נדרשים כל בני הבית להיכנס לבידוד, וזאת עוד בטרם ביצוע החקירה האפידמיולוגית (שאמורה להתבצע מיד, אך בשל העומסים על המערכת היא נעשית באיחור).

נזכיר כי הפרת צו הבידוד הינה עבירה פלילית, ובמקרה ומי שחייב בבידוד מפר את הצו ויוצא למרחב הציבורי, הוא עלול להיקנס בסכום של עד 5,000 ש"ח ואף צפויות להינקט נגדו סנקציות פליליות.

קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד