י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מכתב חריף

הח"כית מהליכוד לנתניהו: ראש הממשלה חייב לקבל ביקורת מבית

קול ראשון אמנם מהעשירייה הרביעית בליכוד, נגד התנהלותו של היו"ר וראש הממשלה בטיפול בנגיף הקורונה. ח"כ מיכל שיר מקום 31 פרסמה מכתב פתוח לנתניהו בו הלמה בו מילולית וביקרה אותו על התפקוד: "אם נקשיב ונפעל, אם נפיק לקחים ולא נעסוק במלחמות אגו, אם נעשה את זה נדע ימים טובים יותר"

הח"כית מהליכוד לנתניהו: ראש הממשלה חייב לקבל ביקורת מבית
בנימין נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ח"כ מיכל שיר מ'הליכוד' שיגרה אמש (חמישי) מכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו, אתו שיתפה עם עוקביה בדף הפייסבוק שלה.

"ישנם דברים שחייבים להיאמר. שחובה עלי כנבחרת ציבור להגיד. קשה לי לכתוב את הדברים האלו. אך כאמא, וכמי שהקימה וניהלה חברה וכמעסיקה לשעבר, כישראלית וכחברת ליכוד מילדות - בתוך עמי אני חיה. מדינת ישראל לא במקום טוב. אם לא נתעורר – נקרוס", כך היא פותחת את המכתב.

הח"כית המשתייכת באופן מובהק למחנהו של ח"כ גדעון סער, כותב ליו"ר הליכוד: "אני ליכודניקית גאה ומעולם לא היה לי בית אחר. ראש הממשלה חייב לקבל ביקורת מבית מבלי שאנשיו יאשימו כל מי שמטיל ספק או מביע דאגה, כרדיקל או שמאלן. אסור להתנתק מהעם. אסור לזלזל במצוקה אמיתית. אין מנהיג מושלם. לא בדמוקרטיות לפחות".

"כמי שגדלה על נזקי סיאוב מפא"י ההיסטורית, איני יכולה להסכים עם השתקת בית המחוקקים, או איומים על ראשי ועדות וחברי כנסת – שיצביעו ויפעלו כרובוטים בהתאם לדף המסרים ולא – עתידם הפוליטי בסכנה".

"אני חברת ליכוד וחברת קואליציה ונלחמת בוועדת הכספים, כי אני לא אוטמת את אזני ושומעת את זעקת הציבור ומטפלת באין סוף פניות של אזרחים, שכירים, עצמאיים ובעלי עסקים, רובם מיואשים, חלקם כבר לא מבקשים כסף אלא מזון".

הח"כית מגבירה את הטון ועוקצת את נתניהו במכתבה אליו: "על רה"מ ויו"ר תנועת הליכוד, מר כלכלה, בנימין נתניהו להבין: האנשים האלו - ליכודניקים, ימנים, שמאלנים יהודים נוצרים ומוסלמים – ישראלים - סובלים ולסבל הזה אין קשר לשיוכם הפוליטי".

"נכון להיום (ומתחילת המשבר) אין באמת תוכנית סדורה ואפקטיבית לניהול המשבר הכלכלי. חלוקת כספים אינה תוכנית. לתת מענק אחרי 4 חודשים של מחסור בהכנסות ונתינת הלוואות בערבות מדינה ועכשיו 2000 ש"ח בחודש זה חוסר הבנת המציאות".

לדבריה: "עלינו לחזור למה שבאמת חשוב: האזרח הקטן, בעלי העסקים והעצמאיים, למימוש מדיניות בפועל ולא הסברה או גימיקים. העיסוק בפוליטיקה קטנה, בכניעה לפקידות שלא הוציאה מעודה חשבונית או ניהלה עסק, בשפיכה שרירותית של מיליארדים לטובת שקט תעשייתי, בהאשמת הציבור, בפגיעה בכנסת – כל זאת לא מהווה תוכנית שתתן מענה אפקטיבי לאזרחי ישראל".

היא ממשיכה להלום בראש מפלגתה הבלתי מעורער: "גם האשמת אותה הפקידות היא לא פתרון כי יש גבול כמה אפשר להאשים פקיד ולא לקחת אחריות. לא שיווק והאדרה עצמית, על איך אנחנו "טובים ביחס לעולם" – במקום להיות פשוט הכי טובים שאנו יכולים להיות. ככה מגיעים בדיוק לנקודה הלא טובה בה אנו נמצאים כיום".

לסיום כותב ח"כ מיכל שיר: "כל בעל עסק יודע שבלי תכנית פושטים רגל - צריך תכנית רחבה, לטווח ארוך. כזו שמייצרת תעסוקה, מסתגלת למצב ומוציאה ממנו את הטוב ביותר. ואם נקשיב ונפעל, אם נפיק לקחים ולא נעסוק במלחמות אגו, אם נעשה את זה נדע ימים טובים יותר. אדוני ראש הממשלה, זה בידיים שלך".

בליכוד כמו גם ראש הממשלה עצמו לא הגיבו לח"כית שנחשבת לדי אלמונית, מאחר והיא ממוקמת במקום ה-31, משתייכת למחנה גדעון סער כאמור ולא נושאת בתפקיד בכיר כלשהו במפלגה או בכנסת. עם זאת עוקביה בפייסבוק שיבחו אותה על האומץ לצאת כך נגד המנהיג ועל כך שאינה נצמדת לדף המסרים

מיכל שיר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד