ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
ברוך דיין האמת

בעל מחדש גדול: רבי מרדכי דוד ברים זצ"ל

הלך לעולמו הרה"ח רבי מרדכי דוד ברים זצ"ל, מחשובי חסידי באיאן שנלקח בסערה השמימה. כל חייו האיר פנים לכל אדם והשתעשע בלימוד התורה

בעל מחדש גדול: רבי מרדכי דוד ברים זצ"ל
הרה"ח רבי מרדכי דוד ברים זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר הלך לעולמו הרה"ח רבי מרדכי דוד ברים זצ"ל, מחשובי חסידי באיאן בשכונת רמת שלמה בירושלים, והוא בן 75 המנוח נפטר לאחר מחלה קשה.

המנוח ז"ל נולד בירושלים בט' אדר תש"ה לאביו הגאון הצדיק רבי משה ברים זצ"ל מצדיקי ירושלים של הדור הקודם שהיה מקורב לכל גדולי ישראל אחיהם של הגאונים הצדיקים רבי יהושע העשיל ראש ישיבת רוז'ין ורבי אברהם חיים זצ"ל.  

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת יהודית ע"ה בתו של החסיד רבי יעקב זאב בוך ז"ל, שהיה מיקירי קרתא דירושלים שנפטרה לפני שנתיים. 

במשך שנים רבות שימש כמלמד בתלמוד תורה 'מענה שמחה' בירושלים והשקיע בילדים את כל נשמתו, היו רואים על הילדים שהם תלמידים שלו. הוא האיר פנים לכל אחד, העמיד מאות תלמידים אותם חינך לתורה ויראת שמים, והיה דמות מיוחדת בהנהגתו.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' היה יהודי מאוד מיוחד, שאהב להשתעשע ולהתפלפל בחידושי תורה, הוא מצא מסילות ללבו של כל יהודי, "מי שלא ראה אותו יגע בלימוד ומדבר בלימוד לא ראה מה זה אהבת תורה, כל כולו היה התלהבות לתורה, החידושים שלו היו לשם דבר". 

"במקום גדולתו שם אתה מוצא ענוותנותו, ההתייחסות שלו לכל אדם היה משהו לא שגרתי" מספרים מכריו בעצב ל'בחדרי חרדים'.

היה מקורב ומקושר בלב ונפש למורו ורבו האדמו"ר מבאיאן שליט"א והיה ש"ב של כ"ק האדמו"ר מבוהוש. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים מרביצי תורה ויראה ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת מטות מסעי) בשעה 13:30 בצהריים מבית הלוויות משמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מרדכי דוד ברים חסידות באיאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד