י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התנהלות מקרטעת

ועד ארגון הרופאים נגד הסגר: "החלטה נעדרת הגיון"

ועד ארגון רופאי הציבור פרסם הודעה נגד ההגבלות שיוטלו החל מסוף השבוע הבא: "ההחלטה נעדרת היגיון אפידמיולוגי". טוענים: "יש לקבל החלטה על בסיס היגיון אפידמיולוגי ונתונים ולא על בסיס שיקולים פוליטיים" • ההודעה מצטרפת לזעם בקרב רופאי בריאות הציבור על הדרתם משולחן קבלת ההחלטות

ועד ארגון הרופאים נגד הסגר: "החלטה נעדרת הגיון"
הסגר בעקבות הקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לא רק בממשלה תוקפים את הסגר. בעוד בממשלה נשמעים קולות נגד ההחלטה על הטלת סגר ומגבלות החל מהשבוע הבא, הודיע היום ועד ארגון רופאי הציבור, שנחשב לגוף המקצועי בכל הנוגע להתנהלות מול מגיפות, כי ההחלטה "נעדרת הגיון אפידמיולוגי" וכי היא לא תביא לצמצום התחלואה.

כזכור, הודיע אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו על צעדי ביניים בניסיון למנוע סגר כללי, וזאת לנוכח העלייה החדה בהיקף התחלואה בנגיף הקורונה. בין הצעדים: סגר בסופי שבוע הכולל את סגירת חופי הים, סגירת בתי כנסת, צמצום התקהלויות בשטח סגור לעשרה אנשים ובשטח פתוח עד ל-20 איש, סגירת מסעדות (שיורשו להוציא משלוחים בלבד) וכן סגירת חדרי כושר ופעילויות ספורט בשטחים סגורים. ההחלטה על המגבלות תאושר במסגרת צו לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (הגבלת פעילות), שאמור להיכנס לתוקפו היום (ו') בשעה 17:00.

בעקבות ההחלטה פרסם ועד איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית הודעה נגד ההגבלות, כאשר לדברי הרופאים ההחלטה על סגר בסופי שבוע או מניעת גישה לשטחים פתוחים כחופי הים היא "החלטה נעדרת היגיון אפידמיולוגי".

לטענתם, "על מנת לשמור על אמון הציבור ועל בריאות הציבור, קבלת ההחלטות חייבת להתנהל בשקיפות, באופן מתוכנן, על בסיס היגיון אפידמיולוגי ונתונים ולא על בסיס שיקולים פוליטיים". הם הוסיפו כי "יש אסטרטגיות חלופיות בבריאות הציבור שיאפשרו התמודדות טובה הרבה יותר עם המגיפה, על כל השלכותיה, באופן שנוכל לשמור על בריאות הציבור בהסתכלות רחבה ולאורך זמן".

נזכיר כי אין זו הודעה ראשונה של הרופאים נגד החלטות הממשלה. גם עד כה טענו רופאי בריאות הציבור כי הם נעדרו משולחן קבלת ההחלטות, וכי הפרופ' סיגל סדצקי, הממונה על בריאות הציבור, קיבלה את ההחלטות לבדה מול רה"מ ובלא שיתוף והתייעצות עם גורמי מקצוע. מנגד, ישנם רבים הטוענים כי ההתנהלות בגל השני מקרטעת והיא חסרת כיוון רק בשל העובדה שכיום ההחלטות אמורות להתקבל בפורומים נרחבים, ולא בפורום המצומצם שניהל – ביעילות רבה כזכור – את המשבר בגל הקודם, ואשר כלל את השלישיה המצומצמת: נתניהו, בר סימן טוב וסדצקי.

 

קורונה סיגל סדצקי נתניהו הגבלות משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד