ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קואליציית החומוס

פרסום ראשון: שינוי התפקידים של היועצת החרדית לנתניהו

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים - אלה שלא תקראו בשום מקום אחר • פרסום ראשון: היועצת החרדית שכבר נדבקה בנגיף וכעת מטפלת בזעם החרדי •  הקרבות במזנון הכנסת על החומוס, הוויכוח על הקפה של גפני והתשובה המפתיעה של היועצת • וגם: מכשיר הסלולר של גפני ששבק חיים

פרסום ראשון: שינוי התפקידים של היועצת החרדית לנתניהו
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

היועצת המיתולוגית מצטמצמת לטיפול רק בחרדים

קריאה ראשונה: המורכבות של הקואליציה המאוחדת שמלאה בסיבוכים וגדושה במשברים לצד הזעם וההתלהמות ברחוב החרדי כנגד התנהלות הממשלה בכל הנוגע לטיפול בנושא נגיף הקורונה ובכלל, הביאה לשינויים בלשכת ראש הממשלה. 
 
ל'שלוש קריאות' נודע, ונדווח על כך בפרסום ראשון, כי האישה החרדית המפורסמת והמיתולוגית הגב' רבקה פאלוך המכהנת כיועצת ראש הממשלה לנושאים חרדים וכמ"מ יועצת חקיקה וכנסת שריכזה עד היום את הפעילות הפרלמנטרית של ראש הממשלה. כעת, לבקשת הבוס מצמצמת את תפקידה בתחום החקיקה בכנסת, ובעקבות משבר הקורונה (פאלוך אגב נדבקה וכבר שלילית) תתמקד רבקה בתפקידה העיקרי בנושא החרדים. 
 
פאלוך שנהנית מאמון מלא מראש הממשלה, רעייתו וגם מראשי הסיעות החרדיות (לא מובן מאליו) כיהנה כאמור במקביל כיועצת ראש הממשלה לענייני חרדים ובעקבות המורכבות בטיפול באוכלוסיה החרדית והתנהלות הממשלה תרכז מטעם הלשכה את הפעילות האמורה.

השבוע פינה ראש הממשלה שעות רבות לבעיות שנוצרו עם הציבור החרדי ואף נפגש לצד פאלוך עם נציגי כל הסיעות. 
 
מי שצפוי לתפוס את מקומה של פאלוך בכנסת וירכז את פעילות החקיקה הוא נבו כץ, ששימש כאחד מראשי הקמפיין של הליכוד בציונות הדתית. השניים כבר החלו לעבוד בשת"פ ונצפו השבוע בשיחה עם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר במסדרונות הכנסת.

כל מה שלא ידעתם על תחרות החומוס בכנסת 

קריאה שנייה: מתברר שהקרבות בכנסת לא מתנהלים רק בין הפוליטיקאים למודי הקרבות. כעת חושף 'שלוש קריאות' כי ישנם גם מאבקים בחלק הקולינרי, מזנוני הכנסת פתחו השבוע בתחרות על לבם של הפוליטיקאים הרעבים.

בימים הקרובים צפויה רשת מסעדות 'פינתי' להתחיל לנגב חומוס במשכן. החכי"ם ועוזריהם בכנסת עומדים דרוכים בציפייה לקראת הפתיחה החגיגית וכבר קבעו בינם לבין עצמם לנגב חומוס בין הצבעה להצבעה.

אלא שבסוף השבוע הודיעו גם במזנון הבשרי במשכן הכנסת כי החל משבוע הבא, בימים שני ורביעי ישיקו פיילוט שמטרתו קיצור זמני ההמתנה בעמדה מקבילה לתור הרגיל שם יהיה ניתן יהיה לרכוש את "מנת השף" – מנות מיוחדות שיגיעו ארוזות בשיטת "שלם וקח".

אתם בוודאי ניחשתם נכון, הזכיין שמפעיל את מזנון הכנסת מציע בתפריט העשיר והמשופר גם מנת חומוס מאבו גוש לצד פיתות חמות במטרה להתחרות עם 'פינתי' שכבר נערכים לפתיחה. 

אפרופו אוכל, מזנון ופוליטיקה. מסתבר ש'שלוש קריאות' מגיע עד ללשכת ראש הממשלה, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נקרא לפגישה בשעות הצהרים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יועציו של נתניהו התלבטו בינם לבין עצמם אם גפני בשרי ואז יכינו לו קפה שחור או שמא הוא לא אכל בשרי ואז יהיה ניתן להכין לו קפה עם חלב.

במטבח של הלשכה נפתח ויכוח, הבנות הצעירות אמרו "הוא בטוח אכל ארוחה בשרית בצהריים", אך יועצת ראש הממשלה רבקה פאלוך שכנראה קראה את הטור שלנו בשבוע שעבר אמרה "הוא לא אוכל במזנון מאז שהחליפו משגיח, אפשר להכין לו קפה חלבי".

מסתבר שהיועצים לא השתכנעו ושיגרו את מחלקת הקפה לחדרו של נתניהו, נקישה קלה על הדלת, ומחלקת הקפה שאלה: "הרב גפני, להכין לך קפה שחור או שאפשר להכין נס קפה". גפני חשב שמדובר בשאלה רטורית, ותהה גם במבט אל עבר מחלקת הקפה, "מה בשרי?? איפה אני יאכל??".

ועדיין בסיפורי המזנון, חברי כנסת חרדים שקראו כי גפני מחרים את מזנון הכנסת ביקשו מ'שלוש קריאות' להבהיר כי הסיבה שהם סועדים במזנון הוא מאחר ויועצו של סגן השר אורי מקלב יהודה גוטמן נשלח לפגישה עם רב הכנסת החדש ובדק את עמדתו לגבי ההלכות, שם התברר כי הרב מקפיד על קלה כבחמורה, ויאכלו ענוים וישבעו. 

הסלולר הכשר החדש של יו"ר 'דגל התורה'

קריאה שלישית: ומי שהתחדש השבוע במכשיר סלולרי חדש הוא יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. הטלפון ששימש את גפני במשך השנים האחרונות שבק חיים, וגפני נאלץ להשתדרג בסלולרי חדש.

בניגוד לאליהו חסיד חברו מאגודת ישראל שמיהר לרכוש סמארטפון עם כל האישורים המחמירים של גור, גפני נשאר עם טלפונים עם שיחות וסמסים. השבוע הוא ורכש נוקיה של בחורי ישיבות סי 2 בדומה לזה של אביגדור ליברמן. 'שלוש קריאות' ממליץ בחום על המכשירים של 'נתיב' שהם לא פחות חסומים מהנוקיה.

גפני אמנם עוד לא השתדרג כעם פייסבוק כמו של אליהו ברוכי אך אולי בקרוב מי יודע?

רבקה פאלוך משה גפני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד