י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
200,000 במצב קשה

נשיא איראן רוחאני מודה: "25 מיליון אזרחים נדבקו בקורונה"

איראן היא המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר במזרח התיכון • כעת, מודה לראשונה נשיא איראן רוחאני כי מספר החולים עומד על כ-25 מיליון חולים, ולא כפי המספרים הרשמיים שעדכנו הרשויות מפרוץ המגיפה • למעלה מ14 אלף מתו, ו200 אלף אושפזו בבתי החולים

נשיא איראן רוחאני מודה: "25 מיליון אזרחים נדבקו בקורונה"
התפרצות הקורונה באיראן צילום: באדיבות המצלם

נשיא איראן חסאן רוחאני הודה לראשונה כי מספר חולי הקורונה באיראן - המונה כ-80 מיליון בני אדם, עומד על כ-25 מיליון חולים. 200,000 מתוכם אושפזו למעלה מ-14,000 מתו. מדובר במספר גבוה פי 100 מהמספר הרשמי שהעבירו הרשויות במדינתו ועומד על 230 אלף חולים.

"ההערכה שלנו היא ש-25 מיליון איראנים נדבקו בנגיף ומעל 14,000 מאזרחנו היקרים איבדו את חייהם. יש סכנה שמבין 30 ל-35 מיליון ידבקו בנגיף. בסך הכל, מעל 200,000 בני אדם אושפזו בבתי חולים", אמר רוחאני.
איראן היא המדינה שנפגעה מקורונה בצורה הקשה ביותר במזרח התיכון. עם תחילת התפרצות, אזרח איראני המתגורר בטהרן ומתנגד למשטר, סיפר ל"בחדרי חרדים" על המצב הכלכלי הקשה ועל מצב המתים מנגיף הקורונה. 

"אני החלטתי לא לצאת מהבית ולהישאר בבידוד, לא כי אני חולה, כי אני מפחד להידבק ברחוב. הרשויות משקרות לנו, יש כאן לפחות 1400 הרוגים". את הדברים אמר בתיעוד וידאו, אך "בחדרי חרדים" נמנע מלפרסם את הסרטון מחשש שהשלטונות יוציאו אותו להורג.

הצעיר האיראני מספר: "אני מרצה באחד ממקומות האקדמיה, ואני מדבר עם מדענים ורופאים, והם מספרים לי דברים מזעזעים. הרשויות פשוט מסתירות. לבסוף כן יצאתי מהבית, כי אי אפשר להישאר כל הזמן בבית, אני ראיתי אנשים מתים ברחובות ובתחנות רכבת, אני הפסקתי ללמד בכיתות לימוד, אני מלמד דרך האינטרנט בעיקר דרך סקייפ".

"השלטונות לא עושים כלום, כי הם לא יודעים מה לעשות, הם רק מדברים, אנחנו חוששים שהמצב רק יחמיר, אני ראיתי תיעודים שהרשויות קוברות גופות בקברי המונים ליד בניני מגורים".

קורונה איראן חסאן רוחאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד