י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מבחן השוואתי: פיז'ו 207 מול רנו קליאו

מגזין אוטו מציג: קרב ראש בראש בין שני הרכבים הצרפתיים במירוץ חימוש חדש – הקרב על כתר ההוט-האץ'. אז מי המנצחת? התשובה בכתבה שלפניכם

מבחן השוואתי: פיז'ו 207 מול רנו קליאו



בעולמנו ישנם כלי רכב שהטביעו חותם כל כך עמוק עד כי לא ניתן לעבור לסדר היום ללא אזכור מעלותיהם. ללא קביעה נחרצת כי הם היו – והם עודם – הטובים ביותר וכי העולם המוטורי היה שונה בלעדיהם. כאלה למשל, הן פיז'ו ורנו שהביאו לנו את ה-205GTI ואת ה-5GT טורבו.

נסו לנהל שיחה בנושא עם מי שמחזיק מעצמו "מבין" ותתכוננו לשמוע סיפורי הצלחה, גבורה, אגדות והערצה לאותן קטנות חמות. אין מה לעשות. היצר והרגש האנושיים פשוט אוהבים להתרפק על גלי הנוסטלגיה. גם כאשר מדברים על פיז'ו 207GTI או על רנו קליאו ספורט אין מנוס מהשוואה ישירה לאותן סבתות מהפיסקה הקודמת ולצאת בקביעה נחרצת מי העדיפה ביניהן. אנחנו הפעם לא נעשה זאת ונשאיר את זאת למדורי ההיסטוריה, או בקיצור לטל שביט. יש לנו זוג מתמודדות חדשות על כתר ההוט-האץ' וחבל על כל גרם דיו וירטואלי בטרם נתייחס לגברות הנחשקות.

גאווה או הסוואה

למעשה, זוג המכוניות החמות הוצגו לפני זמן מה: רנו קליאו ספורט ב-2006 ופיז'ו 207GTI ב-2007. יתרה מכך, הקליאו ספורט כבר הספיקה מאז לעבור עדכון קוסמטי של אמצע החיים ולהתחזק במעט (200 כ"ס לעומת 197 כ"ס) והיא מתוכננת להגיע אלינו תוך שבעות ספורים. לעומתה, רק השנה החליטה ה-207GTI לכבד את העם היושב בציון בנוכחותה. נוכחות דלה למדי יש לומר, שכן מלבד זוג מפלטים אימתניים הבוקעים ממרכז הפגוש האחורי (הנראים מעט תלושים מהמציאות) ומלבד חישוקים מעט שונים וספויילר גג, אין ל-207GTI שום רמז קרבי. נכון, מבט פנים מול פנסים יגלה גם שהכנפיים מעט מנופחות יותר, אבל ראבק, מדובר ב-207 עם פלפל – עוד ברמזור אני רוצה שהכל ידעו שהגעתי; וזאת עוד בטרם אצמיד את הרגל לרדיאטור ואעלם בענן לבנבן.

די במבט חטוף בקליאו כדי להבין נקודה זו. כנפיים תפוחות, כונסי אוויר גדולים, דיפיוזר ענק מאחור, יציבה רחבה ובכלל, נראה כאילו משהו האכיל את הקליאו של הסבתא סטרואידים ובכל רגע היא עומדת להתפוצץ. כך צריכה להיראות הוט-האצ' – כמי שגאה ביומרות שלה ולא עסוקה בלהסוות אותן. נקודה.

בתוך תא הנוסעים המצב מעט שונה. קליאו ספורט הקרבית והמוחצנת פתאום הופכת מופנמת משהו. מלבד גלגל הגה שמנמן עם תפר אדום המסמל את המרכז, מושבים חובקים מעט יותר מבגרסאות הבסיס, אין לקליאו ספורט סממנים המייחדים אותה משאר אחיותיה הרופסות. ואתם יודעים מה, מילא זה, אבל מדוע צריכה להיות פשרה גם בתנוחת הנהיגה. הלו מדובר במכונית שכל כולה חדוות נהיגה, לא? פרדוקס של ממש.

במבט ראשון נראה כי ב-207GTI – עם מושבי הבאקט המצוינים העוטים שילוב עור וזמש – יש את מה שבקליאו חסר, אך בישיבה מאחורי גלגל ההגה הרושם הראשוני מתפוגג. שלא תבינו לא נכון, באף מכונית לא חסר דבר מיוחד – פרט אולי למעט שאר רוח.

ראש בראש

עם מנוע גדול יותר – 2.0 ליטר לעומת 1.6 ליטר – ויתרון של 22 כ"ס, הייתם וודאי מניחים שהקליאו ספורט תשאיר את ה-207GTI מאחור. הייתם מניחים וטועים; ה-207GTI נעלמת לקליאו בכל תאוצה ובכל כביש. אין מה לעשות, יתרון מגדש הטורבו של ה-207GTI מטיס – מה זה מטיס – משגר את המכונית כאילו אין מחר. חבל שתיבת ההילוכים בפיז'ו נעדרת הילוך שישי (כמו שיש ברנו) ומרגישה מעט פחות מדויקת ביחס לזו שבקליאו.

אבל אנחנו לא כאן בשביל לבדוק מי הכי מהירה מנקודה לנקודה, אלא לבדוק מי מהן הכי מהנה בדרך. וכשמדובר בכבישים מסתלסלים, קליאו ספורט מרימה את הראש בגאווה.

פתאום המנוע שקודם נשמע מעט צורמני, מתעורר לחיים. פתאום המנוע שקודם הרגיש איטי ביחס לשעון העצר מציג פן חדש, שרירי, ווקאלי מאוד ונכון למכונית שכזו. נכון הוא מרגיש "מת" מתחת ל-5,000 סל"ד ולרשותו רצועת כוח צרה יחסית המאלצת את הדוחק במכונית לבחוש ללא הרף את ידית ההילוכים, אבל מצד שני פשוט כיף לעשות זאת. הרי לשם כך בדיוק המכונית הזו נולדה.
חיפוש אחר רצף של פניות יגלה כי שאר מכלולי הנהיגה בקליאו מכוונים מטרה; ההגה שקודם הרגיש קל מדי הופך לבן לוויה אמיתי, הבלמים הנקודתיים מתגלים כנשכניים והשלדה – מרגשת.

לעומת הקליאו, ה-207 מרגישה בוגרת. היא עושה הכל מצוין; ההגה שלה הוא בעל תחושה נכונה, הבלמים חזקים ובעלי מעט דעיכה, השלדה מאוזנת והמנוע בועט, אבל... איכשהו ה-207GTI איבדה את ניצוץ הקרב שהיה לה בעבר. היא פשוט הפכה להיות ידידותית לנהג ומתגמלת לשאר הספונים ברכב. הוכחה לכך ניתן לראות בברור בכל הקשור לנוחות הנסיעה. בעוד הקליאו מענישה את הנהג בכל תוואי דרך (ובמיוחד בנסיעה עירונית) ה-GTI מתגמלת אותו עם ספיגה שאינה אופיינית לספורטיבית חמה.

תן את המפתחות

במבחן של היום פיז'ו היא אולי החזקה יותר, המהירה יותר, המאוזנת והיעילה יותר, אבל גם הפחות מלהיבה ומרגשת. היא עושה הכל, ועל הצד הטוב ביותר עד שמגיעים לסעיף "הבטן". אותו סעיף שלא ניתן למצוא בעלוני הפרסומת והמפרטים הטכניים; אותו סעיף הגורם לך להיות מעט פחות בוגר מכפי שאתה באמת; אותו סעיף הגורם לך לפוצץ את הכסף על מכונית שתעצב את חוליות הגב שלך מחדש בכל פעם שאחד מהגלגלים השמנמנים יעלה על גרגר אבק. כן הקליאו ספורט אולי תגרום לך להזדקק לשיחה צפופה עם זוגתך שתחייה ומיד אח"כ לכרופרקט, אך היא תגרום לך לעשות את הכל עם חיוך.

אין מה לעשות, כשמדובר בקטנה חמה, לקליאו ספורט יש את נשק יום הדין – עיצוב בליסטי, מנוע השש לחיות סביב הקו האדום ומנתק ההצתה ויכולות תואמות. אתה רק צריך להיות בטוח שאתה מעוניין לחיות עם זה – עם כל הפשרות הכרוכות בכך – בטרם תרשום את השיק.

קישורים:
לקבלת מגזין אוטו חינם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד