י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הוסתרו חומרי חקירה"

תם הדיון השני במשפט נתניהו: שלב ההוכחות יחל ב-2021

הבוקר (א')  נפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים הדיון השני במשפטו של רה"מ נתניהו ויתר הנאשמים • בתום הדיון נקבע כי שלב ההוכחות יחל בינואר 2021. ועד אז תוגשנה הבקשות • מאחר ולא מדובר בדיון משמעותי רה"מ לא נכח בבית המשפט 

תם הדיון השני במשפט נתניהו: שלב ההוכחות יחל ב-2021
נתניהו בפתח בית המשפט בדיון הראשון צילום: באדיבות המצלם

בבית משפט המחוזי בירושלים החל הבוקר (ראשון) הדיון השני במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר הנאשמים. מדובר בדיון תזכורת, בו אמור להיקבע תהליך ניהול המשפט. מאחר ולא מדובר בדיון משמעותי, הנאשמים ובהם ראש הממשלה לא מתבקשים להיות נוכחים באופן פיזי בדיון, אך שאול אלוביץ', הנאשם בתיק 4000, בחר להגיע לדיון בליווי עו"ד מיכל רוזן-עוזר.

מי שמייצג בדיון את בנימין נתניהו הם עורכי דינו. כאמור, הדיון יקבע את סדר המשפט ולוחות הזמנים, ואת מספר הימים בהם יגיעו הנאשמים ובכללם ראש הממשלה לדיונים בבית המשפט.

עורך דינו של ראש הממשלה יוסי שגב, ביקש במהלך הדיון לדחות את המשפט בחצי שנה לפחות בעקבות התפרצות הקורונה. לטענתו, יהיה קושי בחקירת העדים בזמן שמסכה על פניהם.

במסגרת הדיון על סדר התיקים שבהם ידון בית המשפט, המליצה ליאת בן ארי, לפתוח את המשפט בתיק 4000, ולאחר מכן לעבור לשאר התיקים, כפי שהם מופיעים בכתב האישום. "נהיה מוכנים להיות גמישים ולשנות את לוחות הזמנים כדי לקדם את הדיון", אמרה בדיון.

במהלך הדיון, טענה פרקליטתו של אלוביץ', מיכל רוזן-עוזר כי הפרקליטות לא העבירה להם את כל חומרי החקירה. לטענתה, תמליל של שיחה שקיימה החוקרת עם בנו של אלוביץ', אור, בה ניסתה ללחוץ עליו לשכנע אותו כי ילחץ על אביו להחליף את עו"ד ז'ק חן - הוסתרה מחומרי החקירה. מיכל רוזן-עוזר הציגה את תמליל השיחה בבית המשפט והעבירה ביקורת על התנהלות החקירה.

בתגובה, פנתה השופטת לנציגת הפרקליטות עו"ד ליאת בו ארי ותהתה לפשר העניין: "איך קורה שדבר שעולה לבדיקה, לא נבדק עד הסוף?". בן ארי השיבה כי היא צריכה לבדוק את הנושא.

בנוגע לטענותיו של שאול אלוביץ, דורשת השופטת רבקה פרידמן-פלדמן כי המדינה תשיב בתוך שבוע על תמליל השיחה שהושמע בדיון.

באשר לסדר הדיונים, הכריעה השופטת בתום הדיון כי שלב ההוכחות יחל בינואר 2021. עד אז תוגשנה הבקשות לדיון חומרי חקירה והסרת חיסיון, הטענות מקדמיות, ותשובת המדינה לטענות המקדמיות.

עוד קבעה השופטת, כי הדיונים בבית המשפט יתקיימו שלושה פעמים בשבוע, בימים שני שלישי ורביעי.

עורך דינו של נתניהו יוסי שגב קבל על ההחלטה וטען כי "דיוני הוכחות ברצף יום אחר יום מקשה על ההכנה של המועד הבא", וביקש מבית המשפט להשאיר פער של יממה אחת לפחות בין לדיון. דבר אחד שהיינו מבקשים עכשיו, לשקול לעשות את הדיון כשיש ביניהם פער של יום אחד". השופטת השיבה כי ככל שיהיה צורך בית המשפט יקשיב לכל בקשה באופן פרטני והשאירה את הסדר על כנו.

משפטו של בנימין נתניהו שאול אלוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד