י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תן לחם גם אם יברכו עליו"

ביטאון אגודת ישראל במאמר חריף נגד נתניהו: "מפלה ביודעין את הילד החרדי"

תוכנית המענקים עליה הכריז ראש הממשלה נתניהו בשבוע שעבר לא עוברת בשקט • לאחר שבכירים במערכת הפוליטית תקפו את התוכנית בטענה שהיא אינה מידתית, יוצא עכשיו גם עיתון 'המודיע' במתקפה חזיתית כנגד התוכנית בטענה כי "היא מפלה ביודעין את הילד החרדי"

ביטאון אגודת ישראל במאמר חריף נגד נתניהו: "מפלה ביודעין את הילד החרדי"
'נתניהו בכנס 'המודיע צילום: משה גולדשטיין

תחת הכותרת "נתניהו, הילד הרביעי והחמישי" פתחו בעיתון 'המודיע' במתקפה חריגה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשורה התחתונה טוענים בביטאון 'אגודת ישראל' כי נתניהו מפלה את החרדים ולטענתם מדובר בקצבאות לחילונים.

במאמר הם מזכירים את גזירות נתניהו בשנת 2003 אז כיהן נתניהו כשר האוצר וערך רפורמה בקצבאות ילדים, בעיתון נכתב כי "נתניהו החליט כנראה שהוא לא מוכן שמדינת ישראל תסייע למשפחות ברוכות ילדים, מה שקורה במדינות אחרות לא מתאים למדינת היהודים".

"אבל עכשיו מדובר באוכל לילדים שלא ירעבו", מתייחסים בהמודיע לתוכנית המענקים שתאושר הבוקר בממשלה. "במצב נורא של גל רודף גל של קורונה, של מאות אלפי מובטלים ומוח"לתים, אנשים שלא ברור להם מהיכן יביאו מחר לחם לפי הטף".

ב'המודיע' עוברים למתקפה חריגה כנגד ראש הממשלה בטענה כי "את נתניהו הטף לא מעניינים, לכן בפעימה הראשונה. קצבת קורונה, החליט נתניהו שהיא תהיה עד ארבעה ילדים", בנוסף הם תוהים, ״האם ילד החמישי לא אוכל, הוריו לא זקוקים לסיוע כדי לפרנסו בשעת משבר?״.

"ועתה", מתייחסים בעיתון לתוכנית החדשה, "עם הפעימה השנייה של סיוע, מכריז נתניהו על קצבת קורונה עד שלושה ילדים. הילד הרביעי להבנת נתניהו בכלכלה לא צריך מזון, אן שלא אכפת לו שלא יאכל". הם מוסיפים למתקפה, "יש פה שילוב של פופוליזם הקורץ אל הבוחר החילוני, ומפלה לרעה ביודעין את הילד החרדי".

עוד נטען במאמר החריג כי "נתניהו רוצה להציע למשפחות החילוניות סיוע שיוריד את רף התרעומת נגדו שירפד את הגזירות שהוא הולך להנחית על המדינה, בעקבות אוזלת היד של ממשלתו והבלגן הבלתי מאורגן בטיפול במשבר הקורונה".

עוד נכתב כי "נתניהו כמובן לא יכול חוקית להכריז על קצבאות לחילונים ולהדיר את החרדים, אבל הוא עושה זאת בדרך שלו, והיא כפי שאנחנו רואים יעילה ותכליתית". לטענתם, "הממשלה הזאת שאחראית בתקופת הקורונה להתעמרות בציבור החרדי בגישה בררנית לרעה, באכיפה, בסגרים, באלימות, עושה זאת גם במישור הלחם".

"זו אפלייה", בעיתון מסיימים את המאמר בדרישה לתקצוב גם משפחות ברוכות ילדים עם מעל שלושה ילדים ואף מעל עשרה ילדים, תוך קריאה לממשלה, "תנו להם גם פרוסת לחם, למרות שאני מתכוון ליטול עליה ידיים ולברך המוציא".

אל קריאת ביטאון אגודת ישראל הצטרף גם יו"ר דגל התורה, ויושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני שקרא לשרי הממשלה, "להצביע על תכנית המענקים רק אם המענק יינתן באופן דיפרנציאלי ורק אם כל ילד יקבל מענק", בהודעה שמסר לתקשורת נאמר "כל ילד הוא ילד רעב".

המודיע קצבאות ילדים נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד