י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

היועץ הכלכלי הבכיר של רה"מ תוקף: המכללות הטכנולוגיות לא טובות לחרדים

בנאום על שילוב חרדים בהייטק קבע הכלכלן הבכיר ש"בוגרי האוניברסיטה הפתוחה מרוויחים שכר מאוד גבוה" • בוגרי המכללות הטכנולוגיות מרוויחים שכר נמוך ולכן הם לא מהווים פתרון טוב עבור חרדים שרוצים לרכוש מקצוע בהנדסה או מחשבים

היועץ הכלכלי הבכיר של רה"מ תוקף: המכללות הטכנולוגיות לא טובות לחרדים
פרופסור שמחון צילום: מתוך הסרטון

פרופ' אבי שמחון יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ואחד היועצים הקרובים לראש הממשלה בתחומים כלכליים בכלל ובטיפול במשבר הכלכלי בעקבות מגיפת הקרונה בפרט אמר את הדברים באירוע 'ועידת ההייטק החרדי' שנערך לפני תחילת המשבר, אך הסרטון נחשף בימים אלה לראשונה.

פרופ' שמחון שנחשב לאחד המומחים החשובים לכלכלה בישראל, התייחס בנאומו ליכולת של צעירים חרדים וחרדיות לרכוש הכשרה בתחום המחשבים כדי להשתלב במקצועות ההייטק במשרות איכותיות ומשתלמות.

לדבריו "המכללות הטכנולוגיות, הן לא פתרון טוב. הבוגרים והבוגרות של המכללות הטכנולוגיות לא מרוויחים שכר גבוה, השכר שם נמוך מאוד זה לא פתרון טוב. הכשרה במדעי המחשב באיכות אוניברסיטאית, זה משהו שאין לו תחליף".

בין הדברים הוסיף שמחון כי הוא מודע למורכבות של חרדים ללמוד באוניברסיטה, אך לדבריו הפלטפורמה שמציעה האוניברסיטה הפתוחה ללימודים מקוונים ללא צורך להגיע לקמפוס ולהיתקל בבעיות ערכיות ודתיות שמקשות על חרדים לרכוש תארים אקדמיים, היא אופציה מצויינת בעלת עדיפות גם על אוניברסיטאות אחרות.

"הבוגרים של האוניברסיטה הפתוחה מרוויחים שכר מאוד גבוה. אנחנו מכירים את השכר של הבוגרים של כל מוסד ומוסד, הבוגרים של האוניברסיטה הפתוחה מרוויחים שכר שמתחרה היטב בטכניון", אמר שמחון והוסיף כי הבוגרים של האוניברסיטה הפתוחה זוכים להגיע למקומות הרבה יותר טובים, למשרות מעניינות, פתיחת דלתות ושכר מאוד גבוה.

האוניברסיטה הפתוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד