י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ערן קיוותי מהדברה בטוחה מסביר איך להכין את הבית להדברה

הדברה היא פעולה שמהווה חלק בלתי נפרד משגרת התחזוקה של רוב הבתים. נמלים, תיקנים, קרציות, פרעושים, פשפשים, יתושים ושאר חרקים עלולים להפוך למטרד של ממש, והפתרון הטוב ביותר הוא להקדים תרופה למכה. על-מנת להרחיק את החרקים נדרשים לעתים חומרים כימיים חזקים מאוד, וכדי שבני הבית לא ייפגעו מהם חשוב להיערך בהתאם - בעזרת הטיפים המועילים של ערן קיוותי מחברת הדברה בטוחה

ערן קיוותי מהדברה בטוחה מסביר איך להכין את הבית להדברה
הדברה בטוחה צילום: FREEPIK

ריקון ארונות מטבח ואמבטיה

לקראת פעולות כמו הדברת נמלים או הדברה נגד ג'וקים, חשוב מאוד לפנות את כל הארונות המטבח - מקומות אלה אהובים במיוחד על החרקים ולכן חשוב שהם יהיו ריקים לגמרי כך שהמדבירים יוכלו לפזר את החומרים היעילים בלי לפגוע בכלי אוכל, אריזות מזון, סירים וכו'.

אם גם באמבטיה יש נוכחות של ג'וקים או נמלים, או חשש להגעתם לשם, נדרשת פעולה דומה של ריקון הארונות גם בחדר זה. בכל מקרה חשוב לזכור לפנות גם את הארונות שמתחת לכיורים, וכמובן לא להשאיר שום חפץ על משטח העבודה במטבח או על המשטחים הגלויים בחדר הרחצה (מברשת שיניים, כלי איפור וכו').

לפנות את הרצפה ואת האזורים הסמוכים לקירות

אם על הרצפה בבית שלכם מפוזרים צעצועי ילדים, או חפצים אחרים, לקראת הגעת המדבירים חובה לעשות סדר ולהרים את כולם. אזורים שעבורם נדרשת תשומת לב מיוחדת הם אלה שליד הקירות - שירותי הדברה כוללים תמיד ריסוס או פיזור של חומרים רעילים בפינות וליד הפנלים ועל-מנת שלא לעכב את אנשי המקצוע שלא לצורך ולאפשר עבודה יעילה, חשוב שתהיה גישה מלאה ונוחה למקומות אלה.

באילו מקרים חובה לבצע שאיבה יסודית?

לקראת הדברת פרעושים, פשפשים, קרציות או כיני יונים, מרכיב נוסף בהכנת הבית להגעתו של מדביר מקצועי הוא שאיבה מקיפה ויסודית - של המצעים בכל החדרים, של בגדים שעלולים להיות נגועים בביצי פרעושים וכו', של מזרונים, של הרהיטים בסלון, השטיחים וכו'. את השקית של שואב האבק מומלץ לפנות הישר לפח האשפה של הבניין, כדי לוודא שהתכולה המזיקה לא מתפזרת בחלל הבית. פעולה נוספת היא כביסה של הבגדים, השמיכות, הסדינים והריפודים - בטמפרטורה של לפחות 60 מעלות.

הכנה להדברת טרמיטים ותולעי עץ

במקרה שבו ההדברה היא כנגד תולעי עץ, טרמיטים או חרקים אחרים שמזיקים לרהיטי העץ בדירה, ההכנה לקראת בואם של אנשי המקצוע כוללת ריכוז של כל הרהיטים הנגועים או החשודים כנגועים. בכל מקרה מדבירים מומחים יעברו על כל החללים בבית ויבחנו אם יש עוד מקומות שחשוב להקדיש להם תשומת לב במסגרת הטיפול המורכב. ברהיטים עצמם תתבצע במידת הצורך פעולת אידוי במכולה ייעודית למטרה זו.

באילו מקרים אין צורך בהכנה מיוחדת?

לקראת פעולות כמו הרחקת יונים, סילוק קן צרעות או לכידת מכרסמים, בדרך כלל אין צורך בהיערכות כלשהי. בחלק מהמקרים המדבירים יבקשו מכם מידע לגבי המפגע וכדי לספק אותו תצטרכו לבצע בדיקות מסוימות - למשל איתור סימני שיניים על אריזות מזון או גללי עכברים במקומות כאלה ואחרים.

תשומת לב מיוחדת לחיות מחמד

הגנה על חיות המחמד כך שלא ייפגעו במסגרת המאבק בחרקים ומזיקים היא דגש משמעותי מאוד לקראת כל הדברת חרקים מכל סוג שהוא. ראשית, חשוב לפנות אותם מהבית לפרק זמן של 8-9 שעות או בהתאם להנחיות המדביר. שנית, יש לוודא שקערות המים והמזון שלהם לא חשופות לחומרי ההדברה. בנוסף חובה להקפיד על הזמנת חברת הדברה בפריסה ארצית שעובדת אך ורק עם חומרים מאושרים לשימוש, ועוד המלצה היא לברר מראש מהם החומרים שבהם ייעשה שימוש ולהתייעץ גם עם וטרינר מנוסה.

צריכים הדברה? פנו היום להדברה בטוחה: https://adbarabetuha.co.il

הדברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד