י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אושר פה אחד

עומר ינקלביץ' היא השרה החרדית הראשונה בוועדה למינוי דיינים

חברי הממשלה אישרו פה אחד את מינוייה של שרת התפוצות עומר ינקלביץ' לחברה בוודעה למינוי דיינים. גם השרים החרדים תמכו בינקלביץ' שתהפוך לשרה החרדית הראשונה בוועדה. "אמלא את התפקיד במסירות, בצניעות ובכובד ראש"

עומר ינקלביץ' היא השרה החרדית הראשונה בוועדה למינוי דיינים
השר יעקב אביטן צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שרי הממשלה אישרו בשעה אחרונה (ראשון), את מינויה של השר עומר ינקבליץ' לתפקיד חברה בוועדה למינוי דיינים, לצד נציגי הכנסת והרבנות הראשית לישראל.

ינקבליץ' תהפוך לשרה החרדית הראשונה שתכהן בתפקיד חברה בוועדה למינוי דיינים, ותכהן בתפקיד לצד חברי הכנסת ישראל אייכלר ומירב מיכאלי וכן השר יעקב אביטן מש"ס שיעמד בראש הוועדה.

בנוסף, בוועדה מכהנים הרבנים הראשיים הראשל"צ הגר"י יוסף והרב הראשי הגר"ד לאו, לצד הדיינים הרה"ג יעקב זמיר והרה"ג אברהם שינדלר שנבחרו לנציגי בית הדין הרבני הגדול בוועדה לבחירת דיינים.

עדיין לא הושלמה מלאכת הרכבת הוועדה, כשבלשכת עורכי הדין ובלשכת הטוענים הרבניים אמורים גם הם לשגר נציגים לוועדה - שאינה צפויה להתכנס בשנה הקרובה משום חוסר בתקנים פנויים למשמרות דיינים.

באופן מפתיע, כל חברי הממשלה אישרו את בחירתה של השרה עומר ינקבליץ' מכחול לבן, כולל השרים החרדים. ינקלביץ' אמרה בתום הדיון: "אני מודה על האמון שניתן בי. הוועדה למינוי דיינים היא גוף בעל חשיבות גדולה. אמלא את תפקיד חברת הוועדה במסירות, בצניעות ובכובד ראש".

עומר ינקלביץ' הוועדה למינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד