י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יציל חיים

פיתוח ישראלי ימנע את המקרים הקשים של שכחת ילדים ברכב

חברה ישראלית הציגה פיתוח חדש למניעת שכחת ילדים ברכב. המערכת החדשה, טריו-סנס, מבוססת על מערכת חכמה שמשגרת התראה ולאחר מכן הודעות לנייד במידה והיא מזהה שהילד נשאר ברכב

פיתוח ישראלי ימנע את המקרים הקשים של שכחת ילדים ברכב
חילוץ תינוק שנשכח ברכב צילום: משטרת ישראל

פיתוח מציל חיים: חברת DTP הישראלית הציגה מערכת התרעה למניעת שכחת ילדים ברכב בשם 'טריו סנס'. המערכת מסוגלת לזהות האם הילד נשאר חלילה ברכב, ולשגר התראה מיד בסיום הנסיעה, כשבמידה וההתראה לא מועילה – משוגרות הודעות לניידים של ההורים.

בימי הקיץ החמים שבעיצומם אנו נמצאים, שכחת תינוקות ברכב היא טעות קטלנית. בכל שנה נשכחים בכלי רכב עשרות תינוקות, ומדי פעם אנו מתעדכנים על מקרה מצער של מות תינוק, לאחר שכוחות ההצלה או ההורים לא הגיעו אליו או אליה מבעוד מועד.

עד כה נודע על מספר פיתוחים שמטרתם למנוע את האסונות הקשים הללו, וכעת מציגה טריו סנס את המערכת הישראלית. המערכת החדשה מבוססת על התקנת חיישן מתחת למושבו של התינוק, עם אפשרות שינוי רגישות סנסור הלחץ לגילו ומשקלו של התינוק. ניתן לחבר עד 3 מושבי בטיחות לאותה המערכת.

עם תום הנסיעה, כאשר המערכת מזהה תינוק או ילד במושב הבטיחות, היא משמיעה הודעת התראה קולית: "שימו לב, זוהה ילד בכיסא הרכב". במידה וחלפו שתי דקות מזמן ההתראה והתינוק לא הורם מן המושב, המערכת מתחילה לשגר הודעות SMS עם מיקום מדויק של הרכב אל 3 מספרי טלפון, אותם ניתן לשנות באופן עצמאי בכל זמן.

במקרה שגם לאחר משלוח ההודעות לא הוצא התינוק מן הרכב, מערכת טריו סנס Smart תתקשר אל שלשת המספרים שהוזנו אליה ותשמיע הודעה קולית בזה הלשון: "התרעה הופעלה, ייתכן ותינוק נשכח ברכב".

מערכת טריו סנס Smart כוללת גם כפתור מצוקה, למקרה חירום, השולח הודעה בעת בלחיצה ומתקשר ל 3 מספרי טלפון. כל זמן שהרכב מונע, המערכת גם שולחת את מיקום של הרכב בכל זמן נתון.

בחברה אומרים ניתן לחבר את המערכת לכל על ידי התקנה עצמית קלה ופשוטה, המאפשרת גם את העברת טריו סנס Smart בין כלי הרכב השונים של המשפחה. פרט לכך, המערכת עצמאית לחלוטין ואינה דורשת כיבוי והדלקה ובנוסף אינה דורשת תחזוקה.

המערכת 'עלתה על הכביש' בימים אלו כך שאין עדיין הוכחות רבות באשר ליעילותה, אך אין ספק כי כל הורה שמוטרד מהחשש פן יוסח חלילה והילד ישאר ברכב, רח"ל, ישמח להצטייד במערכת שהיא מהיחידות בעולם שמציעות את הפתרון.

 

שכחת ילדים ברכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד