י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תושבי אשדוד ראשונים

באמצעות מצלמות: מערכת חדשנית מאפשרת לזהות תסמיני קורונה

המערכת של חב' 'פורסייט' הישראלית תבחן באמצעות מצלמות את המבוטחים ותזהה אם יש להם תסמיני קורונה. הפיילוט הראשוני יערך באשדוד • "ככל שנגיף הקורונה ממשיך להתפשט, יש צורך רב למצוא פתרון שיעזור לאתר תסמינים מוקדמים של הנגיף ולהציע פתרון שמטרתו למנוע התפרצויות נוספות של המגיפה"

באמצעות מצלמות: מערכת חדשנית מאפשרת לזהות תסמיני קורונה
מדידת חום בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לראשונה - בדיקה באמצעות מצלמות שאמורות לזהות את החולים שפיתחו תסמינים ראשוניים: קופ"ח 'מאוחדת' תבצע פיילוט ראשוני באמצעות חב' פורסייט לגילוי תסמיני נגיף הקורונה בקרב מבוטחי הקופה בעיר אשדוד. המערכת אמורה לסרוק 50,000 מבוטחים ולזהות למי מהם ישנם תסמינים, כאשר הבדיקה תיעשה מרחוק ובאמצעות מצלמות.

הפיילוט יבוצע בידי חברת פורסייט אוטונומס הולדינגס בע"מ, המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב. הטכנולוגיה החדשנית תיבחן במשך מספר חודשים על ידי קופת חולים מאוחדת, כאשר לאור ההצלחה צפויות קופות נוספות ללכת בעקבותיה ולהטמיע את הטכנולוגיה החדישה במערכותיהן.

פרוייקט הפיילוט יבוצע בקליניקה הגדולה ביותר של מאוחדת באשדוד המשרתת כ-50,000 מבוטחים. עד כה, מספר שכונות באשדוד נכנסו במלואן להסגר עקב מספר גדול של חולי קורונה מאומתים.

הפתרון של פורסייט, המבוסס על הידע הנרחב של החברה במצלמות תרמיות ומצלמות אור נראה, בינה מלאכותית ואלגוריתמים מתקדמים, מיועד לגלות כמה מהתסמינים העיקריים הקשורים לנגיף הקורונה באופן מהיר ומדויק. בחברה אומרים כי "שילוב מספר תסמינים מגדיל את הסבירות לגילוי מדויק ועשוי למנוע תוצאות חיוביות שגויות".

לפי התוכנית, המערכת תותקן בכניסה למרפאה, ותאפשר סריקה של כל באי המרפאה. גילוי ראשוני של חום גוף גבוה יקבע אם נדרשת בדיקה נוספת לגילוי תסמיני עייפות ושיעול. נתונים בזמן אמת שיאספו על ידי המערכת יאפשרו לחברה להמשיך לפתח את המערכת ולשפרה ככל שיאספו יותר נתונים.

חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט, מסביר כי "ככל שנגיף הקורונה ממשיך להתפשט, יש צורך רב למצוא פתרון שיעזור לאתר תסמינים מוקדמים של הנגיף ולהציע פתרון שמטרתו למנוע התפרצויות נוספות של המגיפה. פרויקט פיילוט ראשון זה עם קופת חולים ישראלית מובילה מוכיח את הצורך בפתרון החדש של פורסייט המאפשר סריקה המונית באזורים המאופיינים בתנועה ערה כגון מרפאות רפואיות".

פורסייט אוטונומס הולדינגס בע"מ שנוסדה בשנת 2015, היא חברה טכנולוגית בתחום התכנון, הפיתוח והמסחור של מערכות חישה לתעשיית הרכב. באמצעות פורסייט אוטומוטיב בע"מ ואיי-נט מובייל בע"מ, חברות הבת אשר בבעלותה המלאה, פורסייט מפתחת מערכות ראייה ממוחשבת "in-line-of sight" והן יישומים סלולארים "מעבר לטווח הראייה".

חיישן הראייה הממוחשבת של פורסייט הינו מערכת מבוססת ארבע-מצלמות, המשתמשת בניתוח וידאו תלת-מימדי, אלגוריתמים מתקדמים לעיבוד תמונה, והיתוך חיישנים. היישום הסלולארי של איי-נט מובייל הינו מערכת V2X (vehicle-to-everything) למניעת תאונות דרכים המבוססת על ניתוח מרחבי בזמן אמת של תנועת המשתמשים.

מערכות החברה נועדו לשפר את בטיחות הנהיגה ע"י גילוי מדוייק ואמין של סכנות, תוך שיעור מזערי של התרעות שווא, ופונות לשווקי הרכבים החצי-אוטונומיים והאוטונומיים. החברה מעריכה כי מערכותיה יחוללו מהפכה בתחום בטיחות הרכב הודות לרמה הטכנולוגית הגבוהה שהן מציעות.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד