י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הספרדים והחסידים זועמים

פרסום ראשון • ח"כ גפני הציג הישג, אך במל"ל טוענים: "אין סיכום"

בלשכתו של יו"ר 'דגל', ח"כ משה גפני, הציגו הישג בדמות סיכום שלו עם ראש הממשלה נתניהו על הקמת רשות חרדית שתהיה כפופה למל"ל ותייעץ בכל הנוגע להתנהלות הממשלה מול החרדים בהתמודדות עם נגיף הקורונה. נציגי החסידים והספרדים מלינים על ייצוג ליטאי בלבד

פרסום ראשון • ח"כ גפני הציג הישג, אך במל"ל טוענים: "אין סיכום"
משה גפני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יושב ראש דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, מציג היום (ראשון), הישג מול ההתנהלות הממשלתית כלפי המגזר החרדי בכל הנוגע לטיפול בנושא הקורונה, בדמות סיכום שנערך בינו לבין ראש הממשלה, על הקמת רשות חרדית עם אנשי מקצוע מתחומים שונים שתסייע בהתמודדות עם הנגיף במגזר החרדי ותהיה כפופה למועצה לביטחון לאומי, אלא שבמל"ל טוענים כי הסיכום בוטל.

בלשכת גפני שיגרו היום הודעה בה נמסר כי "לאור סיכום בין ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני: אנשי מקצוע חרדים ישולבו במל"ל, בהסברה, בחינוך, כלכלה, אכיפה ותחומי אחריות נוספים מול המגזר החרדי".

על פי לשכת גפני, מדובר בצוות שיפעל תחת המועצה לביטחון לאומי ובו יהיו חברים אנשי מקצוע רק מהציבור הליטאי בהם: משה מונטג, ד"ר ציון שלוסברג, שמואל ליטוב, הרב משה צבי גפני וירח טוקר.

אלא שגורמים בסיעות שבתוך יהדות התורה וכן בש"ס, הביעו אכזבה מההודעה ששיגרו מלשכת גפני, וטענו כי לאחר שגובש הצוות שאמור לכלול נציגים מכלל המגזרים, גם המגזר החסידי והספרדי, גפני הציג רק צוות משלו ועל כן במל"ל הודיעו בשיחה ביום שישי עם השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי כי הסיכום בוטל.

בלשכת גפני כבר הקדימו רפואה למכה וטענו כי "הצוותים יכללו אנשי מקצוע נוספים מקהילות שונות במגזר החרדי וזאת כדי לתאם את הפעולות הנדרשות לעומק המגזר בשיתוף פעולה". מנגד טענו המתנגדים בתגובה, כי "זה אמור להיות צוות משותף, ולא נציגים חסידים וספרדים שיצטרפו לצוות שהקים גפני".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשיחות של צוות המל"ל עם נציגי הסיעות החרדיות, סוכם כי בימים הקרובים יגובש צוות בו ייטלו חלק נציגים מכלל הציבורים, ליטאים, ספרדים וחסידים ואז יוקם הצוות המייעץ באופן מעשי ורשמי.

משה גפני בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד