י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האיום של נציגת המורים

בעקבות פטירת הגננת החרדית: שיבושים בפתיחת שנת הלימודים

"אם לא יימצא פתרון אנחנו ניכנס לסכסוך עבודה ולא נפתח את שנת הלימודים", כך מאיימת מזכ"לית ארגון המורים יפה בן דוד, זאת בתגובה לפטירתה של הגננת שלווה זלפריינד ע"ה שנדבקה בנגיף מאחד הילדים שנשלח חולה לגן

בעקבות פטירת הגננת החרדית: שיבושים בפתיחת שנת הלימודים
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: Chen Leopold/Flash90

בעקבות פטירתה של הגננת מפתח תקווה מרת שלווה זלפריינד ע"ה שנפטרה מהקורונה ביום שישי אחר הצהריים לאחר שנדבקה מילד בגן, מזכ"לית ארגון המורים יפה בן דוד, מאיימת כי במידה ולא יימצא פיתרון לצוות החינוך בסיכון, שנת הלימודים תשפ"א לא תפתח. 

בראיון ל'חדשות 12' אמרה בן דוד כי "אנחנו כולנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. היא הייתה גננת מאוד מוערכת ואהובה. לצערנו הרב המדינה מפקירה את עובדי ההוראה במצבי סיכון. אני נפגשתי עם שר הבריאות עדיין לא נמצא פתרון. אני מודיעה חד משמעית – אם לא יימצא פתרון אנחנו ניכנס לסכסוך עבודה ולא נפתח את שנת הלימודים".

לדבריה, "נפגשתי גם עם שר הבריאות גם עם האוצר, ראה מה הבעיה: יש עובדי הוראה שנמצאים במצבי סיכון, והעובדים האלו מגיעים לרופאי המשפחה ואלו כותבים להם מפורשת שעליהם להימנע מללכת ללמד. אך כשאותם עובדים ניגשים לרופאים ומבקשים ימי מחלה על ימי הבידוד האלו, הרופא מבהיר שמשרד הבריאות אסר עליו לתת ימי מחלה".

"כך, אם הם לא באים לעבודה מנכים להם אלפי שקלים מהשכר, והמדינה מאלצת את העובדים להגיע למקום העבודה ולסכן את עצמם. מה אנחנו דורשים? פתרון לאותם עובדים. לא יעלה על הדעת שמוצאים פתרונות לאותם עובדים במשרדי הממשלה, אך את עובדי ההוראה יפקירו. למרות כל המהומות והפגישות לא מצאו פתרון, אין לי ברירה ולכן נכריז על סכסוך עבודה כדי שיימצא פתרון", סיכמה בן דוד.

היא הוסיפה כי "היה מצופה שיבואו להתייעץ איתנו, עם אנשי השטח, המנהלים, המורות, מי שמכיר את השטח הכי טוב. יש פתרונות והצעות טובות כי הם התמודדו למעשה עם כל המתווים, היה מצב מטורף שכל שבוע שינו את המתווים והם הסתגלו לכל המצבים. אנחנו לא יכולים להיכנס לטרלול הזה בשנה הבאה, לכן חשוב מאוד שיעשו את זה כמה שיותר מוקדם".

בפנייה לשר החינוך יואב גלנט היא אמרה "אני רוצה להגיד, נפגשתי מספר פעמים עם השר גלנט. אני חושבת, וזו הפנייה שלי גם לשר, שיש לו הצעות טובות, בואו נעשה את זה כמה שיותר מהר – ויחד איתנו. אנחנו מי שמכירים את השטח טוב, יודעים איך ומה צריך לעשות. תנו אוטונומיה למנהלים, לגננות תאמינו לי, הם יעשו את העבודה הכי טוב. ראינו את זה במשבר הקורונה, אנשים יצרו דברים יש מאין. למה? כי ניתנה להם האפשרות לעשות לבד וזה מה שאנחנו מבקשים".

כזכור, אחרי פטירתה של הגננת מפתח תקווה מרת שלווה זלפריינד ע"ה שנפטרה מהקורונה ביום שישי אחר הצהריים התפרסם פוסט אותו כתבה לאחר שנדבקה בנגיף, את הדברים הנרגשים היא כתבה דברים בקבוצה להורי הילדים בגן בו היא שימשה כגננת במטרה להציל חיי אדם. 

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג שנלחם בנגיף בכל כוחו בעירו הביא את דבריה האחרונים וכתב "תקראו, תשתפו ותבינו כמה חשוב להקפיד ולשמור על ההנחיות. את שלווה זה כבר לא יציל אבל את האחרים כן.
יהי זכרה ברוך".

וכך כתבה בקבוצה: "יעל יקרה, חשוב לי ראשית להגיד לך תודה על היוזמה שילדי הגן החברים בכללית יבדקו. שנית, אני קיבלתי כמה טלפונים בימים האחרונים מגורמים מוסמכים שכנראה ונדבקתי בגן... ודאי ראית שכתבתי בעבר כי אני מבקשת לקחת אחריות מאחר ואני בקבוצת סיכון. והנה- אשר יגורתי... בא!".

"ידוע בוודאות לרשויות על משפחות שהפרו בידוד או שלא מילאו אחר הנחיית העירייה לא לשלוח ילדים שיש בביתם בן משפחה בידוד. על אנשים כמוני, באה להגן ההנחיה... לצערי, היו שהעדיפו לשלוח את הילד בגן מתוך הרגשת ה''סמוך'' הישראלי תוך פגיעה אנושה בערך חשוב של ''ערבות הדדית'' ו''לא תעמוד על דם רעך".

"לי זה כבר לא משנה ממי נדבקתי ומי הפר בידוד. היו לי ניסים גלויים וזה שאני כותבת לך כרגע זה בכלל לא מובן מאליו... אבל אני פשוט מתחננת ומבקשת עבור הסבים והסבתות, השכנים והדודים המבוגרים שמקיפים אותנו ולא מגיע להם למות! גם אם יש להם מחלות רקע כאלה ואחרות...  אני חלילה לא מאשימה אף אחד! שלא יובן כך מדבריי. יד ה' סובבה את הנסיבות והיא זו אשר הוציאה אותי מהמצב הקשה בו הייתי...

"נכון... בידוד לילד קטן היא חוויה לא נעימה, אבל היא עוברת תוך מקסימום שבועיים. אפשר למצוא המון סיבות ותרוצים למה אנחנו לא חייבים לשמור בידוד. ואפשר רגע אחד להיות שותפים להצלת חיים אמיתית. לחנך את ילדינו לערבות הדדית, לכבוד האחר ולשמירה על החיים. אובדן של אדם קרוב, או הידיעה כי מישהו חלה בגללך, קשה פי כמה וכמה מבידוד של שבועיים".

"יתכן והדברים קשים לקריאה. אבל נכתבים בדם ליבי ובתפילה שאזכה בקרוב לצאת ממסע היסורים שקבלתי באהבה מאיתו ית' מאחלת בריאות איתנה לכולם ורק בשורות טובות. אני ב"ה מתאוששת והשלב הקשה ביותר של המחלה, כבר מאחורי ואם יהיה מישהו אחד שיקרא את הדברים ויבין את ההשלכות של חובת הבידוד. והיה זה שכרי. אוהבת באמת כל אחד ואחת מכם חיבוק גדול לילדים".

היא חתמה את דבריה בבקשה להתפלל עליה "שלווה (בת רבקה רחל לרפו"ש)"

קורונה משרד החינוך שלווה זלפריינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד