כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"דמינו בראשכם"

התחזית השחורה של פרופ' שוורץ והדרך שלו ליציאה מהמשבר

"יש לנו עוד שלושה שבועות להידרדרות טוטאלית של מערכות ההנשמה לקורונה במדינת ישראל, מצב שבו רופאים יקבלו החלטה שהם לא רוצים לקבל - את מי להנשים ואת מי לא". כך טוען פרופ' שוורץ מאוני' בן גוריון והוא מציע תכנית סדורה לשיטוח העקומה בטווח קצר

התחזית השחורה של פרופ' שוורץ והדרך שלו ליציאה מהמשבר
פרופ' דב שוורץ צילום: צילומסך ערוץ 12

פרופ' דב שוורץ, מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע פנה היום (ראשון) לממשלת ישראל באולפן 'שש עם' ב'חדשות 12' ואמר כי על פי הקצב הנוכחי בעוד שלושה שבועות הרופאים יאלצו להחליט את מי להנשים ואת מי לא. לדבריו, על מנת למנוע את המצב הזה שחייבים לנקוט שלושה צעדים מיידיים, ובהם גם סגר בסופי שבוע ובערבים. "דמינו בראשכם" אמר פרופסור שוורץ לראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ.

אלה הצעדים שעליהם ממליץ פרופ' שוורץ; 1. סגר בסופי שבוע, כל האנשים נשארים בבית. 2. סגר בכל הערבים בימי השבוע, מ-20:00 ועד 6:00 למחרת. 3. כל האוכלוסייה שמעל גיל 67 נשארים בבית במשך חודש שלם. לדבריו, אם אפילו רק חצי מהאוכלוסייה תיענה לדרישות הללו, בתוך כמה שבועות התחלואה תרד משמעותית. 

"אנחנו נמצאים בכדורגל בזמן פנדלים, אפילו לא בזמן פציעות", אמר. "זה אומר שיש לנו עוד שלושה שבועות להידרדרות טוטאלית של מערכות ההנשמה לקורונה במדינת ישראל, מצב שבו רופאים יקבלו החלטה שהם לא רוצים לקבל - את מי להנשים ואת מי לא".

הוא הוסיף כי "ברור שהממשלה צריכה לפצות את האנשים האלה ואת העסקים, פיצוי נדיב. אני מצפה ששלושה אנשים - הנשיא, רה"מ, ורה"מ החליפי, בשעה 20:00 יפנו לציבור בטלוויזיות: 'הישמרו לנפשותיכם, כל האנשים מעל גיל 67 יישארו בבתים, אנחנו הראשונים'. הם צריכים להיות מובילי המהלך".

"שיפסיקו להיות אלה שרבים ביניהם. גם אם 50% מהעם יסכימו לעשות את זה, זה יעזור מאוד להגיע לנקודה שבתוך 3-4 שבועות נתחיל להוריד משמעותית את התחלואה. אני חושב ששניהם (גנץ ונתניהו) צריכים לשמוע את המשפט הבא: 'דמינו בראשכם, מה שלא תחליטו היום, נגמר זמן פציעות, עכשיו צריך לקבל החלטה לטובת עם ישראל'", אמר בסיום דבריו.

קורונה בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד