ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
גינויים במערכת הפוליטית

הח"כ מ'ישראל ביתנו' במתקפה על המשנה ליועמ"ש: "פופוליסט כמו צפון קוריאה"

עימות חריף; ח"כ אבידר תקף את המשנה ליועמ"ש: "דיקטטורה נוצרת כשפקידים בכירים מוותרים; לא הרמת "אמברקס" | נזרי: "עם כל הכבוד ל"ציונים", אנחנו עומדים כל העת מול הממשלה ובולמים דברים שנראים לנו לא אפשריים מבחינת הדין" • גינויים במערכת הפוליטית מימין • צפו

הח"כ מ'ישראל ביתנו' במתקפה על המשנה ליועמ"ש: "פופוליסט כמו צפון קוריאה"
אלי אבידר/רז נזרי צילום: פלאש 90/ עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גינויים במערכת הפוליטית  להתנהגותו של חבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' בוועדת החוקה, כאשר הערב במהלך דיון בוועדה, שעסקה בחוק הקורונה, תקף הח"כ את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי ברקע הפגנות השמאל בשבועות האחרונים.

חבר הכנסת אבידר השתלח בבוטות במשנה ליועמ"ש שהציג את העמדות המשפטיות במהלך הדיון ואמר: "אתה פופוליסט, נתת יד לאיסור לאנשים לצאת להפגנה מאזור מוגבל, לך לצפון קוריאה ותשאל אנשים מה הם מעדיפים, להידבק בסארס או קורונה, או לצאת להפגין".

המשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי שהופתע מהמתקפה הגיב ואמר: "אני לא דובר הממשלה, לא קובע מדיניות, תפקידי בייעוץ המשפטי לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את מדיניותה ולהציב בפניה את גבולות הדין. אתה מדבר על "שיתוף פעולה" עם קונוטציות כאלה ואחרות, אני רוצה לומר לך שעם כל הכבוד ל"ציונים" שאתה מעניק לנו, אנחנו עומדים כל העת מול הממשלה ובולמים דברים שנראים לנו לא אפשריים מבחינת הדין. אני נמצא כאן בדיונים בכנסת קרוב ל-10 שנים ומעולם לא דיברו אליי כך. צעקות מכל כיוון לא ירתיעו אותי".

לדבריו: "גם בנושאים הללו של זכות ההפגנה עמדנו ואנחנו עומדים מול הממשלה והשרים, על כך שזכות ההפגנה תישמר, זו חובתנו ותפקידנו והזכרנו להם כל העת שגם ואולי דווקא בעת חירום אסור לממשלה למנוע הפגנות נגדה. גם בנושא הפיקוח הפרלמנטרי עמדנו על כך בדיונים לא פשוטים שהיינו בהם במסגרת הממשלתית, שבדמוקרטיה הכנסת היא זו שאומרת את המילה האחרונה וקובעת איסורים ונורמות כלליות ולכן כל צו מגיע לוועדה והיא מוסמכת לאשר או לבטל אותו".

יו"ר וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הצליח כעבור דקות לעצור את העימות כשהוא מכה בפטישו כמה פעמים: "זה ניסיון הפחדה של פקידים", אמר והבהיר; "לא נעצור את חופש ההפגנה אבל לבוא ולגרום שיגיעו מכמה ערים אדומות לתוך אבן גבירול על זה גם תושבי אבן גבירול יתקוממו".

לחבר הכנסת אבידר אמר ח"כ אשר: "אתה בוודאי רוצה שאוציא אותך מהוועדה על הרקע הזה, אבל לא יעזור לך, אתה יכול לעמוד על הראש, לא אתן לך את התענוג הזה". בסופו של דבר במהלך הדיון הוצא ח"כ אבידר מהדיון. 

בעקבות הדברים ברשתות העלו טענה לפיה בתקשורת ובמערכת הפוליטית שומרים על דממה, כאשר לו היה מדובר באיש 'הליכוד' שתוקף את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כולם היו תוקפים.

בעקבות כך, נשמעו עד כה גינויים בודדים בלבד. יו"ר 'ימינה' חבר הכנסת נפתלי בנט אמר: "אני מכיר את המשנה ליועמ"ש רז נזרי מזה 8 שנים. מרבית הקשר היה במסגרת הקבינט הבטחוני, שם רז נרתם בכל כוחו, במסגרת החוק, ‏לסייע לממשלה לממש את מדיניותה. לא תמיד הסכמנו, אך אני מכבד אותו". הוא הוסיף, "רז הוא משרת ציבור מסור ומקצוען. ההתנהגות של ח"כ אבידר כלפיו איננה הולמת ואינה ראויה".

יושב ראש הקואליציה חה"כ מיקי זוהר כתב: "מופע אימים של ח"כ אלי אבידר. כשלא נוח להם, הם תוקפים את היועמ"שים וכשנוח להם הם מגינים עליהם. תהיו בטוחים שאם איש ליכוד היה אומר את הדברים הללו זה היה פותח מהדורות. עו"ד רז נזרי הוא מהבודדים בצמרת המערכת המשפטית שנשארו נקיים. ‏הפלא ופלא, אלי אבידר בוחר לתקוף באגרסיביות דווקא אותו".

השר הרב רפי פרץ הגיב אף הוא וכתב בטוויטר: "אני מכיר את המשנה ליועמ"ש רז ניזרי, הוא אדם ערכי שפיו וליבו שווים, עובד ציבור שטובת המדינה לנגד עיניו. ההשתלחות של ח"כ אבידר מבזה, מלאה בשנאת חינם וראויה לכל גינוי".

הוא הוסיף וקרא לכל חברי הכנסת מימין ומשמאל "לגנות את התנהגותו. תשעה באב בפתח, בואו נפחית את השנאה. זה בידינו".

רז נזרי ועדת החוקה אלי אבידר יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד