י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקורונה בישראל

יותר מ-50 אלף נדבקים; זינוק במספר המונשמים

הגל השני ממשיך לעקוף בכל פרמטר את הגל הראשון. ביממה האחרונה אומתו מעל 1,400 חולים חדשים ומספר הפעילים חצה את ה-28 אלף ומנין החולים הכללי מפרוץ המגיפה חצה את ה-50 אלף | מנין המתים עלה וכך גם מנין המונשמים • תמונת המצב

יותר מ-50 אלף נדבקים; זינוק במספר המונשמים
אילוסטרציה צילום: unsplash

התפשטות הקורונה בישראל: 1,457 ישראלים נדבקו בקורונה מאתמול (מוצ"ש) בחצות - כך עולה מנתוני משרד הבריאות המתפרסמים הערב (ראשון). מספר החולים מתחילת ההתפשטות בישראל עומד על 50,035 חולים. עד כה החלימו 21,589 חולים ומספר החולים הפעילים עומד על 28,037.

מספר המונשמים זינק ל-70 מונשמים. בסך הכל 671 חולי קורונה מאושפזים במחלקות הקורונה, מתוכם 254 במצב קשה. מספר המתים מהנגיף עלה ל-409.

מוקדם יותר היום, בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת אמר סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש כי "אנחנו במגה-אירוע, תחושתנו שהטנקים ברמת הגולן שועטים – ולא נותנים לנו להביא תגבורת. בגל הראשון היו חולים ב-78 ישובים, היום כבר למעלה מ-200 ישובים עם חולים".

הפרופ' דב שוורץ, לשעבר המדען הראשי של הוועדה לאנרגיה אטומית, ניבא שחורות ואמר היום בריאיון ל'כאן חדשות' כי מצבה של ישראל כמעט ללא תקנה. לדבריו: "אנחנו רחוקים שלושה שבועות מאי ספיקה של מערכת טיפול נמרץ. יש שלושה שבועות לפני שבבתי החולים יצטרכו להחליט את מי להנשים".

הוא תקף את מקבלי ההחלטות ואמר: "דמנו בראשם של נתניהו וגנץ. כל ההחלטות שהתקבלו עד עכשיו הן החלטות דמיקולו. צריך לסגור הכל. אני מציע לעשות סגר טוטלי ל-3 שבועות, ההחלטה צריכה להתקבל היום ומיד".

המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא בתל השומר, פרופ' ארנון אפק, אמר היום בריאיון לאולפן ynet כי על האוצר להעביר לבתי החולים תקציבים ותקנים נוספים, והזהיר מפני חוסר יכולת בתי החולים להתמודד עם התחלואה בקורונה בחורף הקרוב.

לדברי פרופפ' אפק: "הגל השני הזה הוא עדיין כלום לעומת מה שאנחנו הולכים לראות בחורף". הוא הסביר כי "בחורף רגיל המסדרונות מלאים. אי אפשר להבדיל בין שפעת לבין קורונה - זה אותם תסמינים. שיתנו לנו היום את האמצעים ונבנה חומת ברזל שתוכל לאפשר למדינת ישראל לתפקד בחורף".

בתוך כך, יותר מ-600 אלף בני אדם מתו מקורונה ברחבי העולם - כך דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. לפי הנתונים העדכניים שפורסמו, כ-23% מהמתים (יותר מ-139 אלף) מארצות הברית, ברזיל במקום השני בנתוני התמותה עם קרוב ל-79 אלף מתים. בהודו מתו כ-27 אלף חולי קורונה וברוסיה יותר מ-12 אלף איש.  מספר החולים החולים מאומתים בעולם עומד על כ-14.35 מיליון בני אדם.

עם זאת, נציין כי ככל הנראה המספרים גבוהים בעשרות ואולי אף מאות אחוזים, שכן ישנן מדינות רבות בהן הקורונה משתוללת אך הרשויות מסתירות את הנתונים. כמו כן, ישנן מדינות בעלות מערכת בריאות כושלת ואין להן את האפשרות לבדוק את האזרחים.

קורונה יואב קיש משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד