י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השינויים המסתמנים

המענקים לרווקים יופחתו; יחולקו תווי קניה ולא מזומנים

בקואליציה קרובים להסכמה באשר לתכנית המענקים שהגו נתניהו ושר האוצר כץ, שתעבור שינוי משמעותי. הכוונה היא להוריד את גובה המענקים ומנגד להגדיל את המענק לעצמאים או למובטלים

המענקים לרווקים יופחתו; יחולקו תווי קניה ולא מזומנים
משיכת כסף מכספומט צילום: קובי גדעון, פלאש 90

הקבינט הכלכלי צפוי להתכנס הערב (שני) לדיון בתוכנית המענקים, אותה אישרה הממשלה מוקדם יותר היום. אולם, כעת מסתמן כי יהיה שינוי בתכנית.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', הכוונה היא להוריד את גובה המענקים ומנגד להגדיל את המענק לעצמאים או למובטלים. ב'חדשות 13' דווח כי המענקים לרווקים יופחתו ויעמדו על 400-500 שקלים ומנגד מקבלי קצבאות יזכו למענקים מוגדלים. עוד דווח כי נשקלת חלוקת תווי קנייה כדי להבטיח שהכסף ישמש לצריכה ולא לחיסכון.

בתוך כך, ב'חדשות 12' דווח כי השר איציק שמולי דורש להעביר מתווה לפיו דמי האבטלה לעצמאיים ישתוו לדמי האבטלה של השכירים. על פי העקרונות המנחים, העצמאיים יפרישו מהכנסותיהם לביטוח לאומי, כפי שעושים השכירים, ובתמורה יזכו לקבל קצבה אם וכאשר יסגרו את העסק.

על פי המתווה: כל עצמאי יפריש 0.25% מההכנסות שלו בחודש לביטוח לאומי. המדינה תשלים את חלקה, בדומה למעסיק שמשלם את החלק שלו על כל עובד. עצמאי שיסגור את העסק יהיה זכאי לדמי אבטלה מלאים כמו שכיר. גובה דמי האבטלה יקבע לפי ההכנסה השנתית של העצמאי בשנתיים האחרונות של פעילות העסק, לפי הגבוהה מביניהן, והתנאי לקבלת המענק הוא להיות עצמאי לפחות שנה מתוך 18 החודשים האחרונים.

העלות המוערכת של מתווה זה היא 580 מיליון שקלים מתקציב המדינה, ו-120 מיליון שקלים מהפרשות העצמאים. 

 

קורונה מענק איציק שמולי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד