כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ביבי תתאפס על עצמך"

עימות פנימי בליכוד: שיר תוקפת את נתניהו; קרעי משיב אש

האם זה מעיד על תחילתו של סדק בתוך הליכוד? חברת הכנסת מיכל שיר ממחנהו של גדעון סער, יוצאת בימים האחרונים נגד יו"ר מפלגתה ראש הממשלה נתניהו בפומבי ומבקרת אותו על הדרך בה הוא מנהל את משבר הקורונה. ח"כ אחד יצא להגנתו והתעמת עם הח"כית שלא נותרה חייבת

עימות פנימי בליכוד: שיר תוקפת את נתניהו; קרעי משיב אש
שלמה קרעי/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הסקרים והביקורת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותו מול הגל השני של הקורונה, חברת הכנסת מיכל שיר ממחנה גדעון סער בליכוד, יוצאת למתקפה פומבית כלפי ראש הממשלה שלטענתה לא מוכן לשמוע ביקורת.

בראיון ל'ערוץ 13', אמרה שיר כי "המשבר הכלכלי שהחל כבר במרץ לא נוהל כראוי עד עכשיו. איפה התכנית הסדורה? אני מעריכה את נתניהו ובזכותו יש כסף במדינה שניתן לפזר, אבל אין חשיבה קדימה. נתניהו אמר זאת גם בעצמו שהם נזכרו מאוחר מידי, ארבעה חודשים אנשים לא עבדו, ומזל שהוא תיקן את תכנית המענקים, כי אם לא אף חבר כנסת מימין ומשמאל לא היה מאשר אותה".

"אני קוראת לראש הממשלה שלי, תתאפס על עצמך ותתחיל לנהל את המשבר", הוסיפה שיר למתקפה. לדבריה; "הציבור דורש זאת מאיתנו. עד עכשיו נתניהו התעסק ב'פלסטרים' חלקם עבדו וחלקם לא -נתניהו מכבד דעות ומכבד ביקורת. וחשוב שדווקא ביקורת מבית כן תשמע", אמרה.

היחיד שהתייחס אליה ויצא להגנתו של ראש הממשלה נתניהו, היה חבר הכנסת שלמה קרעי, שמסר: "הצטרפות לעדר האנרכיסטים בעת הזו בהתבטאויות מתריסות, "רה"מ צריך להתאפס", כמוה כמתן גט כריתות לליכוד ולערכיו. זו סגולה בדוקה. צא נגד נתניהו, קבל כותרת מפוצצת, והפוך ליקיר התקשורת והשמאל". לדברי קרעי, "גם לי יש ביקורת וגם אני נלחם על שינויים הכרחיים לטעמי, אבל במסגרת ובזמן המתאימים שלי נעלייך!".

בתגובה לדברי קרעי התפתח עימות בטוויטר, כשחברת הכנסת שיר הגיבה לקרעי וכתבה: "גם כשנתניהו העביר ביקורת על רה"מ מהליכוד לא רק שהוא לא נתן לליכוד גט כריתות אלא הוכיח את היתרון במחשבה חופשית ויכולת לעמוד על עמדות מבלי להשיל נעלים. ערכים ועמדות עצמאיות (ברוח ערכי הליכוד) זה דבר נהדר - ממליצה לך לנסות את זה בעצמך לפעמים", וקינחה בעקיצה, "אגב, אני 25 שנה בליכוד - ואתה?".

קרעי הגיב ותהה; "מחשבה חופשית? על מי את עובדת? זו מחשבה איך לקבל אייטם בערוץ 12״, הוא הוסיף ותקף, "אל תטיפי לי. קצת צניעות מול מנהיג מפלגתך שזה עתה נבחר ברוב ענק, בניגוד גמור לדעתך, לא יזיק. ואני בליכוד מאז 1999. פקוד מ-2010. צעיר יחסית. לפני 25 שנה רק חגגתי בר מצווה...". הוא הוסיף עוד: "ערכי הליכוד? להצטרף למקהלת השמאל? ממש לא!".

שיר לא נותרה חייבת והגיבה לקרעי, "אני מצטנעת רק מול מאות אלפי עצמאים ושכירים קורסים, מכל הקשת הפוליטית. שמגיעה להם מערכת קבלת החלטות שקולה ומבוססת נתונים. אלפי מתפקדי ליכוד חושבים כמוני. עד כדי כך אתה לא רואה מה קורה פה? ‏אגב טעית בערוץ בו שודר הראיון - צפית בו בכלל או שאתה מדקלם דף מסרים?", תקפה.

מיכל שיר שלמה קרעי מפלגת הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד