י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כל הפרטים

פרסום ראשון: המתווה שיביא את הישראלים לאומן

חודשיים לפני ראש השנה תשפ"א, נראה כי הולך ונרקם מתווה מוסכם בין עסקני ברסלב לממשל האוקראיני. כעת נותר לגלות האם גם בצד הישראלי יאשרו אותו ויאפשרו את תחילת היערכות הלוגיסטית למבצע המורכב מאי פעם | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על המתווה המתגבש

פרסום ראשון: המתווה שיביא את הישראלים לאומן
ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן צילום: דוברות איחוד הצלה

פרסום ראשון: לאור החשש של עשרות אלפים מישראל ומרחבי העולם כי לא יצליחו להגיע השנה לחגוג את ראש השנה באומן בעקבות נגיף הקורונה, מתווה מפתיע מתגבש מול הרשויות האוקראיניות, מתווה שעדיין דרוש אישור של הרשויות בישראל.

על פי המתווה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', היום (שני) אמור להיות סיכום עם ממשלת אוקראינה על פרטים רבים, אך הכרחיים כדי להביא אלפי ישראלים לאומן. כמו כן במתווה המסתמן, תהיה הפרדה של הבאים מהמדינות מהן הגיעו, כל אחד יהיה במתחם עם אנשים מהמדינה ממנה הוא הגיע.

מההתחייבות של עסקנים בכירים באומן עולה כי תוקם מרפאה פרטית עם מימון חוץ. אחד מהעסקים אומר ל'בחדרי חרדים' על המתווה כי "הסיכום שאנחנו מקימים מרפאה רגילה, ומרפאה נפרדת לחולי קורונה עם כל הציוד הנדרש, רופאים, בדיקות קורונה, מכונות הנשמה, וכל הציוד הרפואי האפשרי".

עוד מספר העסקן: "יהיה בניין נפרד לחולים מאומתים, והתחייבות להוציא אותם לישראל על חשבון החולים או על חשבון העסקנים, כך שזה לא ייפול על ממשלת אוקראינה".

עוד עולה מהמתווה שפרטיו הגיעו לידי 'בחדרי חרדים', כי עניין ההרחקה החברתית חייבת להיות מיושמת בקפידה, כל נוסע יהיה חייב להתחייב על כך, וכמובן הנוסעים יחויבו לעטות מסכות לאורך כל הדרך בכל התחנות.

• הכנת מתחמים לפי מדינות, כך שאזרחי מדינה אחת לא ישבו עם אזרחי מדינה אחרת.

• מתחם ייעודי לחולים שהתרפאו.

• הכנת נתיבי הכניסות והיציאות למתחמים השונים.

• חלוקת זמני כניסות ויציאות בהתאמה.

• הכנת מתחם מיוחד לכאלה שלא יחושו בטוב במהלך החג (בתקוה ותפילה שלא יהיה שימוש בו)

כל זאת, על מנת לצמצם כמה שיותר את הסיכוי להדבקה חלילה.

הדברים הללו מתפרסמים כאן ב'בחדרי חרדים' לאחר שיחה שקיימנו עם מנהלי 'מרפאת אומן' וכן עם מנהל הכנסת אורחים המרכזית באומן של הנגיד אליעזר שיינר.

לסיכום אומר לנו העסקן: "זהו חלק ממתווה שהוצג לממשל ולנשיא אוקראינה, זה נראה שזה די מספק אותם, כל השאלה היא כעת מה יגידו הרשויות בישראל".

בהודעה שפורסמה על ידי הכנסת אורחים המרכזית "אזמין" נאמר: "אנו פונים אליך בבקשה אישית. על מנת שנוכל להיערך לנוחות הסועדים עם מתחמים שונים לפי קריטריונים, ועל מנת שנצליח להתנהל נכון בדרישתנו אל מול הרשויות, אנא, שים לב לבקשה שלנו". 

"רישום מוקדם ומילוי השאלון המצורף, הכרח המציאות! בכך נקדם את המרווחים ואת נוחות הסועדים ובכלל עניין הרישום המוקדם יסייע ויקדם את האפשרות לקיים את הקיבוץ הקדוש באומן, ראש השנה תשפ"א".

מבצע אומן ראש השנה באומן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד