י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ב'כחול לבן' ובשמאל שותקים

מנדלבליט יוצא להגנת המשנה: "אין מקום להתקפות אישיות"

הצביעות קווים לדמותה, היועמ"ש מנדלבליט מצטרף לאנשי הימין שגינו את ההשתלחות האישית של ח"כ אבידר מ'ישראל ביתנו' כלפי המשנה ליועמ"ש, לעומת מפלגת 'כחול לבן' כולה וח"כים משמאל שממשיכים לשתוק ולא מגנים

מנדלבליט יוצא להגנת המשנה: "אין מקום להתקפות אישיות"
אביחי מנדלבליט/רז נזרי צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יוצא להגנת המשנה שלו, עורך הדין רז נזרי, זאת בתגובה להתקפה של חבר הכנסת אלי אבידר במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת.

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט מסר כי הוא "מגנה בתוקף את המתקפה המופרכת וחסרת הביסוס נגד המשנה ליועץ רז נזרי בדיון בוועדת חוקה. נזרי משרת ציבור ותיק, מקצועי ומסור העושה מלאכתו נאמנה לייצוג עמדות הדרג המדיני בגבולות הדין".

בהתייחסו לטענות שהעלה חבר הכנסת אבידר תוך ההתקפה בדיון אתמול, אמר היועץ המשפטי לממשלה; "אין מקום להתקפות אישיות כאלו ולא יסיטו את הייעוץ מדרך הישר והצגת העמדות המשפטיות באופן ענייני".

כזכור אמש (ראשון) תועד מחזה מביש בוועדת החוקה של הכנסת, כאשר חבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' השתלח במשנה ליועמ"ש לממשלה עו"ד רז נזרי בטונים צורמים ואמר לו: "אתה צריך להתבייש, אתה לא פוליטיקאי ואין לך מה לעשות פה. אתה פופוליסט, נתת יד לאיסור לאנשים לצאת להפגנה מאזור מוגבל, לך לצפון קוריאה ותשאל אנשים מה הם מעדיפים, להידבק בסארס או קורונה, או לצאת להפגין".

המתקפה של הח"כ מהאופוזיציה באה על כך שנזרי פרס את חוות דעתו המשפטית באומרו כי כאשר מטילים סגר על אזור מסוים, ההפגנות יכולות להתקיים אך ורק בתוכו ולא מחוצה לו.

באשר למתקפה, נזרי התגונן ואמר: המשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי שהופתע מהמתקפה הגיב ואמר: "אני לא דובר הממשלה, לא קובע מדיניות, תפקידי בייעוץ המשפטי לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את מדיניותה ולהציב בפניה את גבולות הדין. אתה מדבר על "שיתוף פעולה" עם קונוטציות כאלה ואחרות, אני רוצה לומר לך שעם כל הכבוד ל"ציונים" שאתה מעניק לנו, אנחנו עומדים כל העת מול הממשלה ובולמים דברים שנראים לנו לא אפשריים מבחינת הדין. אני נמצא כאן בדיונים בכנסת קרוב ל-10 שנים ומעולם לא דיברו אליי כך. צעקות מכל כיוון לא ירתיעו אותי".

לדבריו: "גם בנושאים הללו של זכות ההפגנה עמדנו ואנחנו עומדים מול הממשלה והשרים, על כך שזכות ההפגנה תישמר, זו חובתנו ותפקידנו והזכרנו להם כל העת שגם ואולי דווקא בעת חירום אסור לממשלה למנוע הפגנות נגדה. גם בנושא הפיקוח הפרלמנטרי עמדנו על כך בדיונים לא פשוטים שהיינו בהם במסגרת הממשלתית, שבדמוקרטיה הכנסת היא זו שאומרת את המילה האחרונה וקובעת איסורים ונורמות כלליות ולכן כל צו מגיע לוועדה והיא מוסמכת לאשר או לבטל אותו".

יו"ר וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הצליח כעבור דקות לעצור את העימות כשהוא מכה בפטישו כמה פעמים: "זה ניסיון הפחדה של פקידים", אמר והבהיר; "לא נעצור את חופש ההפגנה אבל לבוא ולגרום שיגיעו מכמה ערים אדומות לתוך אבן גבירול על זה גם תושבי אבן גבירול יתקוממו".

לחבר הכנסת אבידר אמר ח"כ אשר: "אתה בוודאי רוצה שאוציא אותך מהוועדה על הרקע הזה, אבל לא יעזור לך, אתה יכול לעמוד על הראש, לא אתן לך את התענוג הזה". בסופו של דבר במהלך הדיון הוצא ח"כ אבידר מהדיון.

בעקבות הדברים ברשתות העלו טענה לפיה בתקשורת ובמערכת הפוליטית שומרים על דממה, כאשר לו היה מדובר באיש 'הליכוד' שתוקף את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כולם היו תוקפים.

בעקבות כך, נשמעו עד כה גינויים בודדים בלבד. יו"ר 'ימינה' חבר הכנסת נפתלי בנט אמר: "אני מכיר את המשנה ליועמ"ש רז נזרי מזה 8 שנים. מרבית הקשר היה במסגרת הקבינט הבטחוני, שם רז נרתם בכל כוחו, במסגרת החוק, ‏לסייע לממשלה לממש את מדיניותה. לא תמיד הסכמנו, אך אני מכבד אותו". הוא הוסיף, "רז הוא משרת ציבור מסור ומקצוען. ההתנהגות של ח"כ אבידר כלפיו איננה הולמת ואינה ראויה".

יושב ראש הקואליציה חה"כ מיקי זוהר כתב: "מופע אימים של ח"כ אלי אבידר. כשלא נוח להם, הם תוקפים את היועמ"שים וכשנוח להם הם מגינים עליהם. תהיו בטוחים שאם איש ליכוד היה אומר את הדברים הללו זה היה פותח מהדורות. עו"ד רז נזרי הוא מהבודדים בצמרת המערכת המשפטית שנשארו נקיים. ‏הפלא ופלא, אלי אבידר בוחר לתקוף באגרסיביות דווקא אותו".

השר הרב רפי פרץ הגיב אף הוא וכתב בטוויטר: "אני מכיר את המשנה ליועמ"ש רז ניזרי, הוא אדם ערכי שפיו וליבו שווים, עובד ציבור שטובת המדינה לנגד עיניו. ההשתלחות של ח"כ אבידר מבזה, מלאה בשנאת חינם וראויה לכל גינוי".

הוא הוסיף וקרא לכל חברי הכנסת מימין ומשמאל "לגנות את התנהגותו. תשעה באב בפתח, בואו נפחית את השנאה. זה בידינו".

'כחול לבן' שחרתה על דגלה הגנה על שומרי הסף שותקת ולא מגנה, כולל שר המשפטים אבי ניסנקורן שהיה מצופה ממנו לצאת ולהגן על אחד מבכירי עולם המשפט שמותקף כך בכנסת ישראל.

אביחי מנדלבליט רז נזרי אלי אבידר ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד