י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעיה מתמשכת

על רקע השביתה: שר הבריאות מתייצב לצד האחיות ותוקף את האוצר

האחים והאחיות פתחו בשביתה הבוקר (שני) לנוכח מה שהגדירו כ"אי מתן פתרונות והתעלמות ממשלת ישראל מהצורך בהקצאת כוח אדם ומשאבים בכלל מערכת הבריאות" • שר הבריאות אדלשטיין קיים במקביל סיור מיוחד בביה"ח איכילוב בו נשא דברים ואמר כי הוא תומך במאבק האחיות ודרש ממשרד האוצר לאפשר את הוספת התקנים

על רקע השביתה: שר הבריאות מתייצב לצד האחיות ותוקף את האוצר
השר יולי אדלשטיין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין קיים הבוקר סיור בבית החולים איכילוב בתל אביב. את הסיור הוביל מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו, והשתתפה גם ח"כ קרן ברק.

"חברותיי וחבריי האחיות והאחים", אמר אדלשטיין, "אני איתכם במאבקכם. יש לי הערכה גדולה לעבודתכם הנפלאה, המסורה והחיונית. המחסור בכוח האדם איננו רק בגלל נגיף הקורונה, זו בעיה מתמשכת במערכת הבריאות שרק התעצמה".

עוד רש אדלשטיין, "משרד האוצר צריך לאפשר את הגדלת מספר התקנים מתוך דאגה למערכת הבריאות, לחולים ולעומס העבודה. נתגבר את המערך בכוח אדם איכותי ונעצים את המערכת גם אחרי שננצח את הקורונה!".

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל איכילוב הדגיש: "אני מודה לשר על הביקור. הדגשתי בפניו את הצורך בטיפול מיידי בבעיה התזרימית החמורה אשר הולכת וגדלה עם פער של 350 מיליון שקלים בעקבות הגידול בהוצאות וירידה בהכנסות. יש להקצות מיידית תקנים בשל מחזור חמור בכוח אדם רפואי וסיעודי".

הוא הוסיף כי "חשוב להקים מסד נתונים ארצי של חולי הקורונה והנגשת המידע הגולמי הקיים לנתונים ולשכלול ודיוק התחזיות. בנוסף ולא פחות חשוב זה שיפור התקשורת השוטפת בין משרד הבריאות ובעלי התפקידים במערכת הבריאות כמו: למידה משותפת מניסיון של גופים שונים, יזום דיון מקצועי בהנחיות ופערים וכן שיפור הצפת סוגיות ופערים מהשטח למשרד הבריאות".

אחיות שביתה בית חולים איכילוב יולי אדלשטיין משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד