כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"שיעבירו את זה לוועדה אחרת"

מענקי נתניהו; גפני משגר איום ותוקף "רק לא לחרדים"

בפתח הדיון בוועדת הכספים הבוקר תקפו חברי הכנסת החרדים את תוכנית המענקים של נתניהו בטענה כי היא מפלה את הילדים החרדיים • גפני אמר "היא לא תעבור בלי שיתנו לילדים" "שיעבירו לוועדה אחרת" • למרות שבעיתון 'המודיע' תקפו אמש את התוכנית השר ליצמן הצביע בעד התוכנית

מענקי נתניהו; גפני משגר איום ותוקף "רק לא לחרדים"
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפתח דיון ועדת הכספים הבוקר (שני) יו"ר ועדת הכספים משגר איום לקראת העברת תקציב מענקי הקורונה עליהם הכריז ראש הממשלה נתניהו בשבוע שעבר, כאשר אתמול עלתה קריאה בציבור החרדי להביא תקציב שיתאים גם למשפחות ברוכות ילדים בציבור החרדי.

חבר הכנסת אליהו חסיד (יהדות התורה) אמר בפתח הדיון, "אני רוצה להצטרף לדברי היושב ראש ביממה החולפת, אני מברך את ראש הממשלה ושר האוצר על המענק נפלא למשפחות ולילדים אבל אני חושב שילד הרביעי והחמישי לא צריך להישאר רעב", הוא אמר כי הוא דורש, "כי צריך להיות חלוקה לפי מספר הילדים כל ילד אמור לקבל את החלק שלו".

קרדיט: ערוץ הכנסת

בתגובה, תקף יושב ראש ועדת הכספים משה גפני ואמר: "לא יעבור פה בלי שיתנו לילדים", הוא הוסיף לאיים "שיעבירו את זה לוועדה אחרת", לטענתו עולה ריח של אפליה, באומרו, "היה צריך רק להגיד שנותנים את הכסף לכולם רק לא לחרדים".

גפני הוסיף ואמר ספק בהומור ספק בזעם שהוא פונה לחברי הוועדה מהרשימה המשותפת, "אני מתנצל בפני הציבור הערבי שבגללנו אתם לא תקבלו תקציב לילד החמישי".

נציין כי אתמול העלו את הנושא במאמר תקיף בביטאון אגודת ישראל 'המודיע' בין היתר נכתב, "את נתניהו הטף לא מעניינים, לכן בפעימה הראשונה. קצבת קורונה, החליט נתניהו שהיא תהיה עד ארבעה ילדים", בנוסף הם תהו, "האם ילד החמישי לא אוכל, הוריו לא זקוקים לסיוע כדי לפרנסו בשעת משבר?".

נציין כי למרות המתקפה ב׳המודיע׳ נציג חסידות גור בממשלה, השר יעקב ליצמן הצביע בעד העברת התקציב, בסביבתו אמרו כי הם תקווה שבימים אלה עד להשלמת המהלך יינתן מענה למצוקה של משפחות ברוכות הילדים.

נתניהו גפני ילדים חרדים אפליה אליהו ברוכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד