י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתניעים את המשק

מתווה חדש: מי יקבל תוספת על המענק ומי ישלם עליו מס?

אחרי שתוכנית המענקים שהציג ראש הממשלה נתניהו זכתה לביקורת רבה, בטענה כי הכסף יגיע גם לידיים שאינם זקוקות לו. סוכם כעת ב'קבינט המרובע' על מתווה חלוקה חדש בו השכבות המוחלשות יקבלו תוספת ואלו שאינם זקוקים לו יחוייבו במס על המענק, מה שיחזיר את הכסף לקופת המדינה

מתווה חדש: מי יקבל תוספת על המענק ומי ישלם עליו מס?
ארנק כסף, אילוסטרציה צילום: pixabay

הקבינט המרובע - קבינט העל הכלכלי, שבו חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ, סיכם הבוקר (שני) כי המענק לאוכלוסיות המוחלשות יוגדל באופן משמעותי.

על פי המתווה שהתקבל, מקבלי קצבת סיעוד, קצבת נכות, הבטחת הכנסה, עולים חדשים, מובטלים מעל גיל 67 וקשישים מקבלי הבטחת הכנסה, יקבלו תוספת של 750 ש"ח למענק לו הם זכאים. בסך הכול מדובר בתוספת מענקים לכ-800 אלף איש. בנוסף, בכירים במגזר הציבורי לא יקבלו את המענק.

ב'חדשות 12' דווח כי מסתמן שבעלי הכנסה שנתית הגבוהה מ-640 אלף ש"ח יחוייבו במס על המענק, מה שיחזיר את הכסף למדינה מאלו שאינם זקוקים לו.

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ מסר כי "חשוב מאוד שהמסר יהיה כי השכבות החלשות עומדות בראש סדר העדיפויות בתקופה זו והם הגורם שיצרוך בכל סכום הכסף שיגע לידיו, ולכן יהיה חלק מהתנעת המשק".

מענק כספי נתניהו גנץ קורונה שכבות חלשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד