י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"דואג לבן דוד שלו"

עימות חסר תקדים בליכוד: שר האוצר עקץ את זוהר שקרא לפטרו

במהלך דיון בוועדת הכספים התעורר עימות חסר תקדים בין שר האוצר כץ לבין יו"ר הקואליציה מיקי זוהר • בדיון דרש זוהר להגדיל את תקרת הפיצוי לעסקים וכץ השיב לו כי "יש לך בן דוד עם אולם, זה הדחף שלך" יו"ר הקואליציה לא נשאר חייב והתבטא "אני קורא לרה"מ לבחון את המשך כהונתו של השר כץ"

עימות חסר תקדים בליכוד: שר האוצר עקץ את זוהר שקרא לפטרו
ישראל כץ/מיקי זוהר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

עימות חסר תקדים בליכוד: במהלך דיון בוועדת הכספים התעורר קרב של ממש בין שר האוצר ישראל כץ לבין יושב ראש הקואליציה, לאחר שהשר כץ עקץ את זוהר כי הוא קרא לפטרו.

חבר הכנסת זוהר התייחס במהלך הדיון לתקרת הפיצוי שמעגן החוק לעניין עסקים, ודרש להגדילה ל 700 מיליון שקל במקום 500 שסוכם.

שר האוצר ישראל כץ השיב במתקפה וטען כי מדובר ב"עמדה אישית שלך, בניגוד לעמדת רה"מ, ולנוכח כך שיש לך בן דוד עם אולם. כפי שאמר לי אחד הגורמים בתחום, מה הדחף שלך, שיש לך בן דוד עם אולם".

זוהר השיב: "צר לי שכחלק מתנועת הליכוד יש לנו שר אוצר מנותק מהעם, אני מצר על זה. ועם כל הכבוד לרצון של שר האוצר להפגין כוחניות, עלי זה לא עובד. אני באופן אישי חייב להודות שהייתה לי תקווה גדולה ממינויו של ישראל כץ, יש לי מפח נפש גדול מההתנהלות שלו".

יושב ראש הוועדה חבר הכנסת גפני ניסה להרגיע את הטונים, אך זוהר הוסיף, וקרא לפטר את השר כץ, לדבריו, "יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לרה"מ לבחון את המשך כהותנו של שר האוצר. המשך כהותנו הופכת לסכנה להמשך כהונת הליכוד".

השר כץ השיב לקריאה של זוהר ואמר: "ח"כ מיקי זוהר פעם אחר פעם מנסה להכניס את הדעות הלוביסטיות שלו לדיוני הוועדה. פעם ראשונה, לטובת סוכני הביטוח, וכעת לטובת בעלי האולמות. אני בקשר מתמיד עם כל הגורמים בשטח, נפגש עם כולם ושומע באופן אישי. "הניתוק" היחיד שלי הוא מבעלי עניין ואינטרסנטים".

זוהר הגיב לכץ: "לאור מתקפת הציוצים של השר ישראל כץ: אני מציע לו להירגע ולהתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל תוך שימת דגש על קשב לצרכים ולבעיות. ‏חבל מאוד שהוא מנסה להשליך עליי את ההתנהלות הכלכלית המנותקת שלו במקום להיאבק אך ורק למען הצרכים של הציבור. אמשיך להילחם למענכם, גם אם זה לא מוצא חן בעיניו".

ישראל כץ ועדת הכספים פיצוי בעלי עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד