כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פרופ' לס לא לבד

מאות רופאים חתמו על עצומה נגד הממשלה: "תנו לצעירים לצאת – ולהידבק"

מאות רופאים חתמו עד כה על עצומה שמופצת ברשתות החברתיות וקוראת לממשלה שלא לנקוט בכל צעד של מגבלה. "יש לאפשר המשך תפקוד מלא של שאר האוכלוסייה הצעירה והבריאה, שתידבק ותיצור עמידות"

מאות רופאים חתמו על עצומה נגד הממשלה: "תנו לצעירים לצאת – ולהידבק"
ילד בדרך לבית ספר צילום: Chen Leopold/FLASH90

מסתבר שיורם לס, האיש שנתפס כסהרורי אם לא כמסוכן בשל עמדתו העקבית נגד המגבלות, אינו לבד. עד כה חתמו כ600 רופאים, ביניהם כאלו שנחשבים לבכירים במערכת הבריאות, על עצומה המופצת ברשתות החברתיות המותחת ביקורת על הממשלה והיא קוראת לממשלה שלא לנקוט בצעדים של מגבלות והסגר אלא ההפך: לאפשר לצעירים לצאת לבילוי, לעבודה ולכל מרחב ציבורי ללא כל מגבלה מתוך תפיסה שכך ידבקו הצעירים ויפתחו חסינות. המבוגרים, כך סבורים חותמי העצומה, אמורים להסתגר בבית.

מאחורי העצומה עומד רופא ממרכז הארץ, ובה נכתב: "מדיניות משרד הבריאות בנושא הקורונה חסרת סיכוי להצלחה, מעלה את התמותה והתחלואה הקשה וממיטה חורבן כלכלי וסבל אנושי על מיליונים מתושבי ישראל". הרופא כותב כי "באוכלוסיה הצעירה והבריאה הרוב המכריע של הנדבקים בנגיף הם ללא סימפטומים או עם מחלה קלה בלבד. התחלואה הקשה והתמותה קיימת כמעט אך ורק באוכלוסיה המבוגרת או בעלת גורמי הסיכון. המסקנות: יש למקד את כל המשאבים והמאמצים למגן את האוכלוסייה המבוגרת והרגישה בלבד".

לדעתם של הרופאים - לפחות 600 (עד כה) שחתמו על העצומה - אין שום סיבה לנקוט בצעדים, מגבלות או סגר, גם נוכח גלי התחלואה הגבוהים והעובדה שהעקומה אינה משוטחת. לדבריהם, "יש לאפשר המשך תפקוד מלא של שאר האוכלוסייה, הצעירה והבריאה, שתידבק ותיצור עמידות, ללא שום תחלואה או תמותה משמעותיות. בדרך זו התמותה הכוללת תרד; יימנע משבר כלכלי אדיר מימדים שהשלכותיו האנושיות ללא שיעור. יהיה צפי לסיום המשבר כאשר תיווצר חסינות עדר".

"בפועל", נכתב בעצומה, "משרד הבריאות מוביל מדיניות של הגבלות וסגר על כלל האוכלוסייה ומפנה משאבי עתק לסגרים, חקירות אפידמיולוגיות ומעקבים פורצי גבולות אחרי צעירים בריאים, שבהם אין שום סיכון למחלה משמעותית ורק משיגים בכך את חורבנם הכלכלי. משרד הבריאות מונע כל דיון רציני בחלופה שהוצעה".

עוד נטען בעצומה כי "קולם של הרופאים הרבים, המתנגדים למדיניות משרד הבריאות נרמס ומושתק. הקורונה קלה בצעירים - הגנו על המבוגרים!".

המכתב שמופץ בשעות אלו ברשתות החברתיות מעורר סערה רבה, אם כי נכון לעכשיו לא ידוע אל מכתב מחאה נגדי, זאת למרות שה'ניסוי' הקודם בשיטה זו נערך כזכור בבריטניה, שם אפשרה הממשלה לצעירים לצאת ללא הגבלות, והוא הסתיים עם תוצאות טרגיות קשות. מספר המתים הגבוה שספגה בריטניה (כשראש הממשלה ג'ונסון היה אף הוא מאלו שנדבקו וחלו בצורה קשה), גרם לממלכה לשנות כיוון ולעבור למגבלות קשות שהוטלו על האוכלוסיה.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד