י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יסופר לדורי דורות

הפוסקים נשאלו: אשת האברך התעטפה בטלית בגלל השוטר

יסופר לדורי דורות: 'בחדרי חרדים' מביא את הסיפור המלא על אשת האברך שהתעטפה בטלית בכדי לנופף לניידת המשטרה שבאה לבדוק האם בעלה - שחויב בטעות בבידוד - בבית

הפוסקים נשאלו: אשת האברך התעטפה בטלית בגלל השוטר
מתפלל. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מגפת הקורונה בגל השני ועמה מכת איכוני הטלפונים שהצריכו אלפים להיכנס לבידוד, לא פסחו גם על אברכים תמימים שקיבלו בטעות שיחות טלפון שדרשו מהם להיכנס לבידוד. 
 
ל'בחדרי חרדים' נודע על מעשה שהיה עם אברך מבני ברק (שמו המלא שמור במערכת בחדרי חרדים מ.ו), שהוצרך להיכנס לבידוד. לטענתו: היה זה טעות באיכון שקבע כך.
 
האברך שהבין כי מדובר בטעות, יצא מביתו להתפלל בבית הכנסת. כאשר האברך העבדקן היה בעיצומה של התפילה, לביתו הגיעה שיחת טלפון מפתיעה.  אשתו של האברך ענתה לשוטר שעל הקו, שבירר היכן בעלה, כי הוא מתפלל בבית ואינו יכול לענות לשיחה. השוטרים הודיעו לה שהם מתחת לבית והמתינו.
 
לאחר כמה דקות התקשרו שוב ופעם נוספת היא תרצה שהוא בתפילה. השוטר שעל הקו לא האמין ודרש כי הוא יוציא יד מהחלון, בכדי לא להפריע לתפילתו מחד ומאידך להוכיח את הימצאותו. אשתו הצדקת, הגתה רעיון מקורי בו במקום. היא לבשה את הטלית של שבת שמצאה בבית והוציאה יד מהחלון.
 
המקרה הייחודי מעלה שאלה הלכתית: האם היא עברה על איסור של לא תלבש? ל'בחדרי חרדים' נודע כי השאלה הופנתה לכמה רבנים, שענו כי הם אינם מעוניינים להשיב על כך שחלילה לא יראה שהם מעודדים יציאה מהבית גם למי שטעו לגביו, אך למעשה פסקו שאין בזה איסור של לא תלבש. 
קורונה איכון סלולרי משטרה לא תלבש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד