י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מסר מידע על קאסם סולימאני

איראן: הוצא להורג מרגל של ישראל וארה"ב

הבוקר הוצא להורג באיראן מחמוד מוסאווי מג'ד, שהיה מקורב מאוד לכוחות האיראנים בסוריה ונחשד שהעביר מידע לסוכני ביון ישראלים ואמריקאים

איראן: הוצא להורג מרגל של ישראל וארה"ב
מחמוד מוסאווי מג'ד צילום: צילום מסך

מחמוד מוסאווי-מג'ד, הואשם בריגול למען אמריקה והמוסד, איראן הוציאה אותו להורג היום לאחר שנחשד בהעברת מידע לאמריקאים ולישראל.

לטענת האיראנים, הוא מסר מידע בעבר מידע על קאסם סולימאני מפקד משמרות המהפכה האיסלאמית באיראן.

עונשו של מחמוד מוסאווי מג'ד בוצע הבוקר (שני) באשמת ריגול, כך דווח באתר האינטרנט Mizan Online על ידי הרשות השופטת באיראן.

המרגל שנידון למוות נסע עם משפחתו לסוריה בשנות השבעים ולמד שם בבתי ספר. השליטה שלו בערבית ובאנגלית הובילה אותו לעבוד כמתרגם לחברה המזוהה עם איראן, הוא נשאר בסוריה למרות שבני משפחתו חזרו לאירן.

שליטתו בשפה הערבית והיכרותו עם הגיאוגרפיה של סוריה, קרבו אותו לכוחות הייעוץ האיראניים והוא לקח אחריות על קבוצות צבאיות שנכחו מאידליב ועדלטקיה. הוא לא היה חבר במשמרות המהפכה, אך הצליח להיכנס לתחומים רגישים רבים במסווה של מתרגם.

האיראנים טוענים כי מוסאווי מג'ד קיבל מאות אלפי דולרים בתמורה לריגול וחשיפת מידע על פרטי יחידות הייעוץ, כלי נשק, מערכות טלקומוניקציה, חיי היום יום של המפקדים ונסיעותיהם. איראן טוענת כי לאחר שריגל לארצות הברית, הוא פנה לשירות הריגול של המוסד וסיפק להם מידע. בנוסף טענו כי הוא ניסה להתחבר לשירות הביון הסעודי.

איראן קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד