י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בעקבות השביתה: סטודנטים ימלאו את מקומן של האחיות?

מנהל מערך הסיעוד במשרד הבריאות העביר לבתי הספר האקדמיים לסיעוד פנייה אל הסטודנטים לצורך בחינת אפשרות לשימוש בהם ככוח עזר בבתי החולים, זאת בעקבות שביתת האחיות המתמשכת

בעקבות השביתה: סטודנטים ימלאו את מקומן של האחיות?
אילוסטרציה צילום: pexels

בעקבות שביתת האחיות, מנהל הסיעוד במשרד הבריאות העביר לבתי הספר האקדמיים לסיעוד פנייה אל הסטודנטים לצורך בחינת אפשרות לשימוש בהם ככוח עזר בבתי החולים.

פרופ' פרידה גנץ, דיקנית החוג לסיעוד של המרכז האקדמי לב נענתה לבקשתו ואמרה כי "עם פרוץ הגל הראשון של מגפת הקורונה, המרכז האקדמי לב ביצע הכשרה של למעלה מ 600 סטודנטים לשמש כעתודה לשעת חירום. הסטודנטים תודרכו בכל הנהלים לטיפול בחולי קורונה מונשמים. מעבר לכך רובם הוכשרו לסייע בפעילות השוטפת של בתי החולים במסגרת שעות לימוד קליניות וחלקם מתנדבים במחלקות השונות. במידה ואכן נדרש על ידי משרד הבריאות לסייע, יש באפשרותנו להעמידם לרשות בתי החולים".

נזכיר, כי החל מהבוקר פועלים בתי החולים והמרפאות ללא עזרתן של האחיות שנמצאות בעיצומים, וזאת לאחר שדרישותיהן נדחו בידי האוצר. העיצומים יצאו לדרך והאחיות עברו למתכונת שבת בעוד שמערכת הבריאות מתמודדת עם המשבר הגדול בתולדותיה, כאשר חלק נרחב מהצוותים הרפואיים נמצא בבידוד, אך למרות זאת האחיות זוכות לגיבוי ולתמיכה כמעט מקיר לקיר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין גיבה היום את מאבק האחיות והוא אמר הבוקר בביקורו בבית החולים איכילוב בתל אביב: "אני עם האחיות והאחים במאבקם - יש לי הערכה גדולה לעבודתכם הנפלאה, המסורה והחיונית. המחסור בכוח האדם איננו רק בגלל נגיף הקורונה, זו בעיה מתמשכת במערכת הבריאות שרק התעצמה". לדבריו, "משרד האוצר צריך לאפשר את הגדלת מספר התקנים מתוך דאגה למערכת הבריאות, לחולים ולעומס העבודה. נתגבר את המערך בכוח אדם איכותי ונעצים את המערכת גם אחרי שננצח את הקורונה".



שביתה קורונה אחיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד