י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאורע נדיר

בנים לאימהות יהודיות ואבות ערביים עברו "הטפת דם ברית" בטקס מרגש

7 ילדים יהודיים שגודלו כמוסלמיים הגיעו עם אמותיהן לצפת שם נערך להם טקס "הטפת דם ברית" • רבה של צפת הרב שמואל אליהו שליט"א הגיע למתחם שבו נערך האירוע, נשא דברים ובירך כל אחד מהם • ביד לאחים שילבו את המאורע המיוחד עם יום חווייתי בצפון * בארגון אומרים: "בשל השיבושים שיוצרת הקורונה, במקום הקייטנה המסורתית שאנו עורכים מידי שנה לילדים, נערוך ימי כיף דומים"

בנים לאימהות יהודיות ואבות ערביים עברו "הטפת דם ברית" בטקס מרגש
תעזור להם לשוב ליהדות. תעודת "הטפת דם ברית" צילום: יד לאחים

באירוע מיוחד שנערך בעיר הקודש צפת נערכה הטפת דם ברית ל-7 ילדים יהודיים, בנים לאימהות יהודיות ואבות ערביים, שחזרו לעם ישראל בזכות פעילות יד לאחים.

הילדים שנולדו לאבות ערביים וחונכו בקטנותם על ברכי האסלם, חזרו ליהדותם עם שובן של אימותיהן לחיק עם ישראל, בעקבות פעילות מתמסרת וממושכת של העובדות הסוציאליות ב'מחלקה להצלה מטמיעה' ביד לאחים שעזרו להן לצאת מהקשרים הסבוכים שהיו להם עם גברים בני מיעוטים, להשתקם ולפתוח דף חדש בחייהן.

ביד לאחים החליטו לנצל את הרגע המיוחד הזה ולשלבו עם יום כיף בצפון, ובשל כך הוחלט כי הטקס יערך בצפת. בתחילה הגיעו הנשים והילדים בהסעות מאורגנות לנקודת מפגש – בפארק בחיק הטבע בסמוך להר מירון, ומשם, לאחר שעה קלה של משחק והנאה, המשיכו למכון 'אסנט' בצפת. אנשי המכון שמשלבים בין תיירות צפתית לבין פעילות לזהות יהודית, העניקו לפעילים חינם אין כסף חדר בבית המלון שבמתחם, ושעה קלה לאחר מכן ערך בו המוהל הרב שלמה אסא את הטפת דם הברית לכל אחד ואחד מהילדים.

לאחר מכן יצאו הנוכחים למרפסת רחבת ידיים במבנה, בה פגשו את רבה של צפת הגאון הרב שמואל אליהו שליט"א, שעשה מאמץ כדי להגיע במיוחד ולברכם. הרב אליהו נשא בפניהם דברים ואף עבר מילד לילד, שאל אותו איזו ברכה הוא רוצה לקבל על המצווה הגדולה שעשה ובירך אותו בחום ובלבביות.


יברכך השם וישמרך. הרב אליהו מברך את הילדים • קרדיט: יד לאחים

לאחר שאנשי יד לאחים העניקו לכל אחד מהם תעודה המעידה על "הטפת דם ברית" – תעודה שתעזור להם לערוך טקס "השבה ליהדות" עם הגעתם לגיל 18, והוענקו להם מתנות יקרות ערך, עזבו המשתתפים את המקום ליום כיף בצפון שכלל בתוכו כמה מסלולי הליכה והסתיים לעת ערב בכינרת.

ביד לאחים אומרים כי לאור הצלחת היום הזה וברקע השיבושים שיוצרת הקורונה, הם שוקלים להסב את הקייטנות שנערכות בכל שנה לעשרות רבות של ילדי ניצולות בימי כיף שיורכבו מקבוצות מצומצמות. "ראינו כמה העניק יום הכיף הזה לילדים הן מבחינה החוויה היהודית והן מבחינת הטיול עצמו, והתחלנו לעמול על תכנון ימי כיף דומים לחופש הגדול במקום הקייטנות שבוטלו בשל הקורונה".

יד לאחים הטפת דם ברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד