י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בוצע על 1,077 מתנדבים

חיסון לקורונה: השלב הראשון בניסוי בבני אדם - עבר בהצלחה

אוניברסיטת אוקספורד בבריטניה מפרסמת היום נתונים רשמיים ובו היא מודיעה כי השלב הראשון של ניסוי החיסון בבני אדם - עבר בהצלחה. קודם לכן טען ראש הממשלה ג'ונסון, כי לא יהיה חיסון עד סוף השנה

חיסון לקורונה: השלב הראשון בניסוי בבני אדם - עבר בהצלחה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעוד ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, טען הבוקר (שני), כי לא יהיה חיסון לקורונה לפחות עד סוף השנה, באוניברסיטת אוקספורד בבריטניה פרסמו כעת נתונים רשמיים על השלב הראשון של ניסוי החיסון בבני אדם.

החוקרים הודיעו כי הניסוי הראשון לחיסון בהצלחה שבוצע על 1,077 מתנדבים בגילאים 18-55 עבר בהצלחה, וכולם הראו עלייה במערכת החיסונית – גם בנוגדנים וגם ברמת החסינות התאית. בנוסף, על פי הודעת החוקרים החיסון אינו מלווה בתופעות לוואי חריגות.

על פי הפרסום בכתב העת הרפואי The Lancet, התוצאות על המתנדבים שחוסנו היו טובות וכעת התקדמו כבר החוקרים לכיוון השלב השני והשלישי - ניסוי שיבוצע על קבוצות גדולות יותר של נסיינים.

כאמור, תופעות הלוואי היחידות שהופיעו אצל מעט מהמטופלים כללו חום וכאבי ראש, ולעיתים כאב במקום החיסון, אך אלו הן תופעות לוואי סטנדרטיות במקרה של חיסון.

פרופ' אדריאן היל, חוקר בכיר באוניברסיטת אוקספורד הדגיש כי למרות התוצאות החיוביות "שום דבר לא מובטח". עם זאת, הוא מקווה כי החיסון יושג עד לחודש דצמבר השנה.

אוקספורד בוריס ג'ונסון קורונה חיסון לקורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד