ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המכתב והאיומים על חיי נתניהו

מנדלבליט משיב לשר אוחנה: "האשמות שווא"

"בשעה שכולנו עוסקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות הבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם מגיפת הקורונה, והשלכותיה החברתיות, הבריאותיות והכלכליות. למרבה הצער, המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס", כך היועמ"ש לממשלה במענה לשר אוחנה

מנדלבליט משיב לשר אוחנה: "האשמות שווא"
השר אוחנה לצד היועמ"ש מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מגיב הערב (שני) במכתב משלו, לפנייה של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בדבר הטיפול בסוגיית ההסתה כנגד ראש הממשלה ובני משפחתו. לטענת מנדלבליט, "המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס".

"במכתבך טענת", כותב מנדלבליט לאוחנה, "כי הולכת וגוברת הסכנה לחיי ראש הממשלה ובני משפחתו, עקב ההסתה נגדו. בעניין זה אציין את המובן מאליו, כי האחריות לשמירה על ביטחונו ושלומו של ראש הממשלה ובני משפחתו ומלוא הסמכויות הקשורות בכך מופקדות בידי רשויות הביטחון, ובראשן, שירות הביטחון הכללי‎".

עוד כותב היועץ המשפטי לממשלה: "קיבלתי את מכתבך, אשר הופץ לכלי התקשורת ביום שישי האחרון, בשעה שכולנו עוסקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות הבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם מגיפת הקורונה, והשלכותיה החברתיות, הבריאותיות והכלכליות. למרבה הצער, המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס בנוגע למערכת אכיפת החוק"

כזכור, על רקע ההסתה ברשתות החברתיות נגד ראש הממשלה ובני משפחתו, פנה השר אוחנה אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במכתב חריף, ובו הוא דורש להתייחס במלוא הרצינות לנושא.

במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה כתב אוחנה: "אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו".

"נדמה בעת האחרונה שאתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה, בבחינת 'או אני או הוא', כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות (דוגמת התערבותך למניעת אפשרותו של רה"מ לקבל מימון להוצאות המשפט שכפית עליו – כשאתה בניגוד עניינים מובנה בהיותך המאשים והתובע המבקש להביא להרשעתו)", הוסיף אוחנה בפנייתו.

כעת, היועץ המשפטי לממשלה משיב לטענות הקשות מצד אוחנה, ודוחה אותן על הסף. "אני סמוך ובטוח כי בתור השר לביטחון פנים, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני וחבר ועדת השרים לענייני שב"כ, ידועות לך דרכי ההתקשרות עם הגורמים המוסמכים, ככל שאתה מוצא כי הדבר נדרש. כפי שלמדתי הבוקר, שר הפנים פנה במכתב לראש השב"כ בעניין זה. כמו כן, פניתי גם אני בנושא הן לשירות הביטחון הכללי והן למשטרת ישראל, על מנת לוודא כי ראש הממשלה זוכה לאבטחה ברמה הגבוהה ביותר, הלוקחת בחשבון את מלוא האיומים כלפיו. נחה דעתי, כי גורמי המקצוע המופקדים על שמירת בטחונו של ראש הממשלה מכירים את הדברים", כותב מנדלבליט.

"ההחלטות בייעוץ המשפטי לממשלה ובמערכת אכיפת החוק מתקבלות אך ורק על בסיס מקצועי וענייני, ולעולם לא משיקולים זרים או אישיים. גם אל מות השמצות והפצה של תיאוריות קונספירטיביות משוללות קשר למציאות, אנו לא נירתע מלבצע תפקידנו ונפעל תמיד כאמור לפי הדין", סיים היועמ"ש את מכתבו.

אביחי מנדלבליט אמיר אוחנה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד