י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עסקה שנייה

בעקבות ההצלחה בניסוי: ישראל תרכוש חיסונים לקורונה

עסקה שנייה צפויה להיחתם בימים הקרובים עם חברת תרופות נוספת שפיתחה לכאורה חיסון שנוכח כיעיל נגד נגיף הקורונה, זאת לצד החתימה מול חברת 'מודרנה' האמריקנית שפיתחה גם היא חיסון לנגיף

בעקבות ההצלחה בניסוי: ישראל תרכוש חיסונים לקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

משרד הבריאות מנהל בשבועות האחרונים מגעים מתקדמים מאוד עם חברת התרופות "אסטרה זניקה" לרכישת חיסונים לנגיף הקורונה. כך דווח ב-ynet. זו העסקה השנייה שצפויה להיחתם להבאת חיסון לארץ, אחרי החתימה עם חברת "מודרנה" האמריקנית לפני כחודש.

עוד דווח, כי בעקבות הודעת אוקספורד, משרד הבריאות מנהל מגעים גם עם חברת התרופות "אסטרה זניקה", המבצעת את הניסיונות יחד עם חוקרי אוקספורד. ממשרד הבריאות ומחברת התרופות "אסטרה זניקה" טרם נמסרו תגובות.

כזכור, באוניברסיטת אוקספורד בבריטניה פירסמו כעת נתונים רשמיים על השלב הראשון של ניסוי החיסון בבני אדם.

החוקרים הודיעו כי הניסוי הראשון לחיסון בהצלחה שבוצע על 1,077 מתנדבים בגילאים 18-55 עבר בהצלחה, וכולם הראו עלייה במערכת החיסונית – גם בנוגדנים וגם ברמת החסינות התאית. בנוסף, על פי הודעת החוקרים החיסון אינו מלווה בתופעות לוואי חריגות.

על פי הפרסום בכתב העת הרפואי The Lancet, התוצאות על המתנדבים שחוסנו היו טובות וכעת התקדמו כבר החוקרים לכיוון השלב השני והשלישי - ניסוי שיבוצע על קבוצות גדולות יותר של נסיינים.

קורונה חיסון לקורונה אוקספורד משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד