י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא קיבלו החזרים

נקבע דיון מהיר בכנסת בנושא מאבק הזוגות המתחתנים

זוגות רבים נאלצו לבטל את המאורע השמח בחייהם בעקבות מגבלות הקורונה. רובם הגדול לא קיבלו בחזרה את המקדמות שהשאירו אצל בעלי האולמות וכן ספקי עבודה נוספים | הכנסת בנושא בוועדת הכלכלה 

נקבע דיון מהיר בכנסת בנושא מאבק הזוגות המתחתנים
אילוסטרציה צילום: pexels

מאות זוגות בתחילת דרכם, נאלצו לבטל את האירוע המיוחל לו חיכו במשך חודשים רבים וזאת בשל המגבלות שהוטלו בעקבות נגיף קורונה. רובם הגדול של זוגות אלו, לא קיבלו חזרה את המקדמות אותן נתנו לבעלי האולמות וספקים נוספים.

נכון לעכשיו, הממשלה בנתה בנושא מתווה שטרם אושר, אך גם מתווה זה אינו מסייע לזוגות הצעירים ואף פוגע בהם מבחינה כלכלית בכך שהוא קובע שבמידה והזוג לא הגיע להסכמות עם בעל האולם, הוא יאלץ לשלם דמי ביטול. משיחות עם זוגות צעירים עולה כי 90% מהם לא הצליחו להגיע להסכמות עם בעלי האולמות בנוגע לתשלום, ולכן נאלצו לשלם את דמי הביטול האמורים, סכום שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים מכספי החתונה.

חשוב לזכור כי גם בעלי האולמות נמצאים במצב כלכלי קשה. אולם יחד עם זאת, יש למצוא מתווה פשרה בין הזוגות הצעירים לבין בעלי האולמות. אין סיבה הגיונית שתתרץ את העובדה כי זוגות צעירים רבים בראשית דרכם המשותפת, נקלעים לחובות כלכליים כבדים על לא עוול בכפם.

לבקשת חברת הכנסת הילה שי-וזאן, אושר דיון מהיר בוועדת הכלכלה בנושא מתווה ביטול חתונותיהם של הזוגות הצעירים.

מח"כ הילה שי- וזאן נמסר בתגובה כי "הזוגות הצעירים למעשה נופלים בין הכיסאות, זאת מאחר ומשרד האוצר טוען כי הוא לא יכול לראות בהם גוף רשמי שיש להעביר אליו פיצויים. אני מתחייבת לקדם פיתרון בחקיקה שידאג לטובתם ויכליל אותם גם כן במתווה הפיצויים. עלינו לדאוג שחלק מהכספים המועברים לבעלי אולמות האירועים, יסומנו כמקדמות אותם יש להחזיר לזוגות הצעירים. כך נוכל לסייע להם להתחיל את חייהם ללא הפסדים כספיים. עלינו לדאוג לדור העתיד שלנו".

קורונה ועדת הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד