י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
זו ערבות הדדית אמיתית

המעסיקים הגדולים קוראים: הפחיתו את תקרת השכר המזכה במענק

ארגוני המעסיקים הגדולים קוראים להפחית את תקרת השכר המזכה במענק לפעמיים וחצי השכר הממוצע. העבירו את היתרה לעובדים בחל"ת ולמחוסרי עבודה

המעסיקים הגדולים קוראים: הפחיתו את תקרת השכר המזכה במענק
שדה תעופה. אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיאות המעסיקים והעסקים (ארגון הגג של התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, התאחדות חקלאי ישראל ולשכת רואי החשבון) קראה היום לשנות את תנאי המענק עליו החליט הקבינט הכלכלי. בתום ישיבה של נשיאי
הארגונים בירכו הנשיאים על החלטת הקבינט הכלכלי אך קראו לכנסת להפחית את תקרת השכר המזכה במענק הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי לפעמיים וחצי מהשכר הממוצע (כ-25,000 ש"ח).

על פי תחשיב ראשוני הפחתת מספר הזכאים צפוי לפנות תקציב של מאות מיליוני ש"ח נוספים, אשר, על פי הצעת המעסיקים, יופנה לתגבור קצבאות ביטוח לאומי לעובדי המגזר הפרטי אשר מצויים בחל"ת או פוטרו.

מנשיאות המעסיקים נמסר, כי "החלטות קבינט הקורונה בהחלט בכיוון הנכון, בעת הזו לכולנו יש חובה מוסרית לתמוך במי שמצבו קשה יותר בשל המשבר. עם זאת, אנו מצפים שהכנסת תכניס את השינוי המוצע, שכן שכירים אשר מרוויחים פעמיים וחצי מהשכר הממוצע במשק יוכלו להסתדר בלי המענק, בעוד חבריהם מחוסרי התעסוקה, אשר הכנסותיהם נפגעו, כרגע נזקקים יותר למענק. זו ערבות הדדית אמיתית בעת משבר".

קורונה מענק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד